El Ministeri de Funció Pública ha garantit als sindicats UGT i CCOO que segueix intacte el compromís d'implantar la jornada de 35 hores per al col·lectiu de funcionaris. Per donar compliment al mateix, reprendrà l'assumpte, després que la setmana passada es trenquessin les negociacions per la falta de pressupostos generals de l'Estat per al 2026.
El ministeri ha comunicat a les organitzacions sindicals que posa en marxa el procediment per tirar endavant la mesura i que ben aviat es convocaran les taules de negociació corresponents amb la finalitat de modificar la resolució que regula la instrucció de jornada i horaris. També ha asseverat que es compliran els terminis acordats
Ambdues organitzacions sindicals es congratulen de tornar al pactat inicialment. En qualsevol cas, han insistit que la implantació s'ha de fer a tota l'Administració General de l'Estat, inclòs el personal d'Institucions Penitenciàries.
En concret, el ministeri convocarà la Comissió Superior de Personal i la Comissió Permanent els dies 10 i 11 de febrer. Posteriorment, s'elevarà la proposta a la mesa general de l'administració de l'Estat, on es negociarà amb els sindicats.
Teletreball i jubilació parcial
Els representants sindicals d'UGT Serveis Públics i de l'Àrea Pública de CCOO s'han reunit aquest dimecres amb el Ministeri per a la Transformació Digital i de la Funció Pública en la comissió de seguiment de l'Acord Marc per a una Administració del segle XXI, per culminar les matèries pendents d'aquell document, com la implantació de la jornada setmanal de 35 hores a l'Administració General de l'Estat, el teletreball, la classificació professional i la recuperació de la jubilació parcial del personal laboral.
Respecte a la reunió de la setmana anterior, Funció Pública, que ha dit compartir la necessitat de recuperar la jubilació anticipada parcial del personal laboral, ha accedit a buscar l'instrument normatiu adequat que així ho garanteixi. No obstant això, des d'UGT i CCOO s'exigeix "la recuperació immediata i farem una crida al Govern d'Espanya, així com als grups parlamentaris, perquè actuïn amb responsabilitat i posin fi definitivament a un problema que està afectant milers d'empleats públics, als qui se'ls està negant un dret, tant en el terreny laboral, com en el funcionarial i estatutari".
Així mateix, per a ambdues organitzacions, una vegada firmat el passat dia 26 l'acord per posar en marxa l'avantprojecte de llei d'Estatut Marc Sanitari, és urgent concloure, també en l'àmbit de la funció pública, els compromisos de classificació professional de personal tècnic superior i mitjà, un assumpte recollit també en l'Acord Marc per a una Administració del segle XXI, cosa que comparteix Funció Pública.
