Aquest dimarts comencen les consultes telefòniques per a aquells contribuents que vulguin que l'Agència Tributària els ajudi, a través del telèfon, a confeccionar i presentar declaracions de la renda corresponents a l'exercici 2024. S'obre un canal de consulta un mes més tard que s'obrís, el 2 d'abril, el termini per a la presentació de les declaracions a través d'internet i s'estendrà fins al 30 de juny de 2025.

L'AEAT ha comunicat recentment que, a divendres 25 d'abril, s'havien presentat al voltant de 6 milions de declaracions, un 2,6% menys que any passat. D'elles, uns 4,9 milions els surt la declaració a tornar (un 4,2% menys que en el mateix període de l'any passat), de les quals, segons l'Agència Tributària, dels que ja han rebut els diners 3,4 milions de ciutadans (4,7% menys) per import de 2.380 milions, el 4,7% més.

En total, l'Agència Tributària preveu ingressar 19.093 milions d'euros a la Campanya de la Renda 2024 que arrenca aquest dimecres, un 13,3% més respecte a l'exercici anterior, mentre que l'import a tornar els contribuents serà un 9,6% superior, amb 14.908 milions.

L'any passat, els espanyols van aportar a la Hisenda estatal per les retencions d'IRPF 129.408 milions el 2024, un 7,6% més que el 2023. Aquest és, amb diferència, l'impost que més diners aporten a les arques de l'Estat, seguit de l'IVA, que va reportar a l'Agència Tributària 96.018 milions. Amb les dades d'Hisenda, cada deu nous euros recaptats l'any passat, 4 els va generar l'IRPF, malgrat que certs canvis normatius -a favor del contribuent. Van restar gairebé 3.200 milions a la recaptació.

Calendari restant

  • 6 de maig fins al 30 de juny de 2025: l'Agència Tributària podrà confeccionar-vos als que ho desitgin la declaració de la Renda 2024 per telèfon (sol·licitud de cita des del 29 d'abril fins al 27 de juny).
  • 2 de juny fins al 30 de juny de 2025: l'Agència Tributària li podrà confeccionar la seva declaració de la Renda 2024 presencialment a les seves oficines (sol·licitud de cita des del 29 de maig fins al 27 de juny).

Per ser atès per l'Agència Tributària, sigui per a declaracions per telèfon o presencials, és imprescindible concertar prèviament cita, per Internet o cridat als números de telèfon: 91 535 73 26 / 901 12 12 24 o Servei de cita per a la renda: 91 553 00 71 / 901 22 33 44.

No obstant això, cal tenir en compte que el termini de presentació per a les declaracions amb resultat a ingressar i domiciliació finalitza el 25 de juny.

Vídeo identificació

Hisenda ha posat en marxa aquesta campanya diversos sistemes d'identificació digital, mitjançant videotrucada, per facilitar les gestions fiscals. Aquests són els mètodes, segons es recullen al web de l'Agència Tributària.

  • Cl@ve Mòbil. Cl@ve Móvil és el sistema que et permet identificar-te fàcilment en els tràmits electrònics de la Seu Electrònica, sense necessitat de recordar contrasenyes complexes ni instal·lar certificats. Pots accedir de forma ràpida i segura escanejant un codi QR des de l'APP Cl@ve, evitant introduir les teves dades manualment. I si no pots escanejar-lo, rebràs una notificació al teu mòbil per confirmar l'autenticació en un sol pas.
  • Certificat i DNI electrònic. El certificat electrònic és una firma que s'instal·la al navegador per garantir la teva identitat a Internet i que permet realitzar gestions des de l'ordinador, dispositiu mòbil o tauleta a la nostra seu electrònica i en la d'altres organismes que també ho admetin. El DNI electrònic també et permet identificar-te per realitzar gestions per Internet.
  • Número de referència. Sistema d'autenticació i identificació per a persones físiques, que et permetrà realitzar determinats tràmits i gestions, fonamentalment per a la campanya de renda.
  • Nombre de DNI/NIE amb dades de contrast. Existeixen tràmits a la seu electrònica de l'Agència Tributària que et permeten identificar-te amb el teu nombre de DNI o NIE amb una dada de contrast addicional.
  • Sense identificació. A la seu electrònica de l'Agència Tributària pots realitzar alguns tràmits relacionats amb un expedient sense necessitat d'identificar-te i introduint una dada de contrast, com un CSV si has rebut una notificació/comunicació o el codi d'expedient.
  • Accés ciutadans UE (eIDAS). L'autenticació Ciudadano la UE (eIDAS) és el sistema d'autenticació implantat en el marc del Reglament eIDAS, que permet als ciutadans d'un país de la UE utilitzar els mecanismes d'identificació i autenticació facilitats per un altre país de la UE, per accedir a serveis públics en altres països membres. eIDAS facilita l'accés a serveis de les administracions públiques de forma segura i eficient, i és un pas important cap a la integració digital en Europa.
  • Token. Clau temporal per actuar en nom propi o en nom de tercers a través del canal telefònic.