El conseller de Territori de la Generalitat, Josep Rull, ha criticado esta mañana las promesas del ministro de Fomento, Íñigo de la Serna, que ha asegurado hoy que invertirá 1.929 milliones de euros hasta 2026 en un plan en el aeropuerto del Prat. En varios tuits, ha reprochado al ministro que sea la Generalitat quien "propone" y, después, el gobierno español "solemniza con bastantes déficits técnicos".
Rull ha asegurado que "no se puede marginar un aeropuerto respecto del otro", en referencia a la centralización de la inversión en el aeropuerto del Prat, dejando de lado el de Reus y el de Girona. "Representan dos mercados complementarios", insiste el conseller.
A la vez, ha cargado contra el "modelo radial" con Barajas en el centro, cosa que "entorpece todo el potencial intercontinental de El Prat".
La Generalitat s'anticipa, fa visió estratègica i proposa i el Govern espanyol solemnitza (aprofitant la mordassa del 155 a què ens té sotmesos) amb força dèficits tècnics. Tanmateix, @aena des un model radial basat a Barajas entorpeix tot el potencial intercontinental d'El Prat pic.twitter.com/yDPY2ywrTX
— Josep Rull y Andreu (@joseprull) 12 de febrero de 2018
El Pla Estratègic de la @Gencat fixarà Reus i Girona com a pistes complementàries de BCN. L'estació intermodal de Reus i el baixador de Girona formen part d'una estratègia conjunta. No es pot marginar un aeroport respecte l'altre. Sobretot xq representen 2 mercats complementaris.
— Josep Rull y Andreu (@joseprull) 12 de febrero de 2018