"Dime de los que presumes y te diré de qué careces". La coneguda dita castellana deu ser desconeguda en determinades cadenes de televisió, que s'entesten de treure pit durant aquests dies com a campiona del rigor i la veracitat informativa. Sí, l'han encertada. Parlem de La Sexta, la televisió d'Antonio García Ferreras o Cristina Pardo, que esbomben dia rere dia la seva suposada croada contra les 'fake news' durant la pandèmia del coronavirus. A Ferreras li van caure galetes a dojo per la seva hipocresia, però ja ho dèiem: són insensibles i immunes a les crítiques, a banda de tossuts. Ara ha estat una nova campanya tuitaire de l'esmentat mitjà, que presumeix d'eines de 'newtralitat' i 'fact check' sense despentinar-se, la que l'ha posat a l'ull de l'huracà.

Cristina Pardo La Sexta

Cristina Pardo La Sexta

Chani Ferreras La Sexta

Chani Ferreras La Sexta

"Frente a las noticias falsas, rigor.  Frente a los bulos, información contrastada. Es nuestra responsabilidad." Uns lemes que queden molt i molt bé en un pòster o una carpeta per dirigir-te als teus fidels, però que denoten una manca absoluta de memòria i vergonya, passant de puntetes sobre tenir en nòmina Eduardo Inda o tertulians com Chani Henares, mestres de la intoxicació informativa. La xarxa no és aliena a aquesta demostració de barra corporativa, amb Antonio Baños recordant-los temes espinosos en els que van fer exactament el contrari a allò que prediquen: "Y lo que dijísteis de los CDRs detenidos el 23S, ¿qué era? ¿Información contrastada? Cuadraos, ciertamente"

Antonio Baños 2 betevé

Antonio Baños betevé 

El de Baños és només un exemple de la curiosa concepció de la Sexta del terme "rigor". Però vaja, que els trobem a dojo. Si volen, ens hi posem.