"Sí o No, tú decides", així, en castellà, és el lema de la campanya que ha engegat la Fundació Catalunya Estat per "sacsejar i donar a conèixer" dades sobre la situació de Catalunya com a comunitat autònoma de l'Estat espanyol. Però no és una campanya més de les moltes que hi ha en marxa des del sobiranisme de cara al referèndum: està destinada a un públic que majoritàriament s'expressa en castellà i que, segons els promotors, viu en un món informatiu, configurat per mitjans de comunicació estatals i catalans, a través dels quals no rep cap input propositiu sobre el procés.

"El gobierno español prometió que entre 2009 y 2015 invertiría 4.000 millones de euros en la red de Rodalies de Catalunya. Durante estos años se invirtieron 400 millones de euros, un 10% de lo previsto. El gobierno español prometió que entre 2009 y 2005 invertiría 5.000 millones de euros en la red de Cercanías de Madrid. Durante estos años se invirtieron 5.500 millones de euros, un 110%. Fuente: Ministerio de Fomento

És un dels missatges que es difondran en la campanya "Sí o no, tu decides". Tot i que la iniciativa està ideada i produïda per la Fundació Catalunya Estat, en cap moment es fa referència explícita ni a la independència ni tan sols al referèndum, més enllà d'interpel·lar directament els eventuals votants, en aquest cas, castellanoparlants.

La campanya consta de vídeos per a les xarxes socials i televisions locals i falques radiofòniques, en funció del tema que s'abordi: infraestructures, pobresa energètica, pensions, beques... Tots aquests temes apareixen desenvolupats a la vegada al web de la iniciativa, sionotudecides.com

Micromecenatge per finançar falques

Òbviament l'objectiu és ampliar el perímetre de la participació al referèndum cap a sectors prèviament abstencionistes i fins i tot decantar vots negatius a favor del sí. Els promotors calculen que necessiten 20.000 euros per ampliar la campanya als mitjans, motiu pel qual han iniciat una campanya de micromecenatge a totSuma per finançar l'emissió de més falques.