Ferran Adrià, els germans Roca, Carme Ruscalleda, Nandu Jubany, Paco Pérez, Fermí Puig, Carles Gaig, Jean Luc Figueres, Santi Santamaria, Pere Bahí, Joan Manubens... i molts d’altres com en Manel Marqués. Ells ho van canviar tot, i gràcies a la seva feina d'anys i a l'actual, la cuina catalana és on és. Però va faltar-los una cosa en la qual ara mateix excel·lim i que cap d'ells va saber veure: l'enregistrament a la carta.

Cert que, de vegades, els preus d'alguns restaurants catalans no s'adiuen amb la qualitat que ofereixen. Cert que de vegades, just quan t'acaben de passar la targeta per la màquina, penses: “Què faig? Li dic a aquest paio que m'he adonat que m'acaba d'estafar o simplement no hi torno mai més i aviso tothom que això és una meeerda punxada en un pal?”. Cert, sí, això passa, però guanyen els llocs que treballen amb honestedat.

Però és que, a més, a aquesta qualitat ara cal afegir-hi un nínxol on som pioners al món: el menú enregistrament o enregistrament a la carta. Aquest és un servei que combina el gaudir d'un bon àpat amb la possibilitat d'escoltar posteriorment en un mitjà de comunicació la conversa que has tingut, ja sigui via gerro, ja sigui via mòbil a sobre de la taula veïna i a sac.

I ara vostè em dirà: “I, de què em serveix a mi escoltar el que he dit jo mateix (o jo mateixa) en un dinar o en un sopar?”. No l'ha passat mai que et ve algú i et diu: “com tu vas dir molt ben dit aquell dia...”. I tu li dius: “això ho he dit jo?”. I resulta que sí. Doncs bé, poder tenir penjat l'enregistrament de la teva conversa en un mitjà de comunicació et permet repassar-la i, no només recordar els teus arguments, sinó adonar-te de si el to va ser l'adequat, de si sonaves convincent, de si vas anar al gra, de si et vas expressar adequadament... I també serveix per saber si l’interlocutor (o interlocutora, o interlocutors, o interlocutores) estaven per tu o no.

Si, perquè aquest és l'altre gran problema de les converses, que estàs tan pendent de col·locar el teu missatge, que no tens temps de captar totes les reaccions de qui t'escolta (o ho fa veure). A part de que la majoria de converses, sobretot les de les parelles que porten anys juntes, són monòlegs on els dos hi han anat a parlar del seu llibre i ni escolten l'altra. I de vegades pot ser interessant fer-ho, perquè vagi vostè a saber si per allà al mig t'han dit que es volen separar...

En canvi ara, això ja no serà mai més un problema. Gràcies al servei de gravació de conversa d'àpat (modalitat gerro o modalitat mòbil a sobre de la taula) tindrem a la nostra disposició una eina de record i anàlisi. Ah, i el millor de tot és que estem parlant d'una prestació totalment gratuïta per qui és gravat i que va a càrrec de qui ho grava.

I a partir d'aquí, s'obre un nou camp en el reconeixement internacional dels nostres establiments. Paral·lelament a allò del millor restaurant del món o les Estrelles Michelín (o les nostres Miguelín) tindríem les Estrelles AKG, Neumann o Sennheiser, com per citar tres reconegudes marques de micròfons que podrien donar nom als guardons, o a la llista dels millors restaurants per ser enregistrat (o enregistrada). Ja fos per l'acústica o per la qualitat del so.

Catalunya sempre innovant i sempre capdavantera!!!