Més de 800 empresaris catalans, valencians, murcians i andalusos s'han reunit avui al Palau d'Exposicions i Congressos d'Aguadulce, Roquetas de Mar (Almeria), per reclamar l'execució d'un Corredor Mediterrani amb doble plataforma i trànsit per a mercaderies i passatgers.

El president de l'Associació Valenciana d'Empresaris (AVE), promotora de la trobada, Vicente Boluda, ha reivindicat que cal "disposar d'un corredor com Déu mana, amb doble plataforma, per a persones i per a mercaderies", i ha anunciat que portaran a terme un altre nou acte a l'octubre a Madrid.

A aquesta cita, hi ha acudit una àmplia delegació d'empresaris de l'arc mediterrani com Juan Roig, Eduardo Baamonde, Artur Carulla, Ignacio Ferrero, Javier Godó Muntañola, Francisco Martínez-Consentino, Javier Moll, Josep Terradellas, Federico Michavila, Quico Català i Tomas Fuertes, i el món patronal i les cambres de comerç de tota la cornisa mediterrània. 

L'acte ha estat inaugurat per Boluda, qui ha subratllat que la suma d'assistents ha demostrat que "tots anem a una" i ha afegit que perquè aquesta reivindicació tingui èxit s'ha de "desterritorialitzar-la". "És determinant que defensem tots i cadascun dels quilòmetres del corredor, perquè en el traçat complet hi ha la competitivitat i el benefici per al conjunt d'Espanya", ha afegit.

Ha assegurat que l'objectiu és "completar l'actual Espanya radial amb l'Espanya circular, ja que són compatibles", perquè si bé la capital espanyola és "molt important, la resta de regions han de ser ateses també, perquè millorant-les avançarà el conjunt del país".

Onze fites

El president de la patronal valenciana ha qüestionat l'existència de voluntat política per a l'execució del corredor i afegeix que encara que el ministre de Foment, Íñigo de la Serna, ha donat dates, als empresaris els semblen "tardanes", encara que ha valorat que "ja hi ha un equip treballant i uns compromisos a complir, la qual cosa ja és un avanç".

Tot i això, ha advertit que el pròxim juny es realitzarà una valoració de les "onze fites identificades com imprescindibles per a l'avanç de la infraestructura", moment en el qual es veurà si "la voluntat política es tradueix en fets".

La província més castigada

El president de la Cambra de Comerç d'Almeria, Diego Martínez Cano, ha donat als assistents la benvinguda "a l'illa d'Almeria", en al·lusió a l'"aïllament ferroviari" de la província respecte a la resta d'Espanya, ja que ha mantingut que és la província "més castigada" pel que fa a infraestructures es refereix.

"Estic fermament convençut que la distància no és el problema, perquè Almeria no està lluny. El problema és que les administracions no han mogut ni un mil·límetre perquè estiguem més prop de la resta d'Espanya", ha precisat.

Corredor Mediterrani i Central, compatibles

Per la seva banda, el president de la Confederació d'Empresaris d'Andalusia (CEA), Javier González de Lara, ha sostingut que el Corredor Central i el Mediterrani no són "incompatibles", i ha advocat per donar protagonisme al Camp de Gibraltar i Algesires, de manera que ha ofert repetir l'"èxit" de la reunió d'Almeria amb un altre "gran acte" en aquesta ciutat gaditana.

Ha sostingut que d'aquesta forma es podrà "acreditar la complicitat" dels dos projectes i eliminar "qualsevol mena d'excuses o competències falses entre els dos, que són inexistents".