Les petites empreses han patit més que les grans els efectes de la Dana un any després, que durant els primers dies va afectar també les grans. Un informe de Caixabank Research mostra que les empreses grans van trigar 7 mesos a recuperar la seva activitat normal, les mitjanes estan a punt de fer-ho i, en canvi, les petites encara avui facturen un 10% menys que abans de la Dana. 

El gràfic mostra que en els dies posteriors la facturació va caure gairebé un 100% per a les empreses petites, poc menys per a les mitjanes i un 85% en el cas de les grans. Tot i que en els primers mesos (fins al mes de març) les grans van ser més lentes per recuperar la facturació, des de la primavera fins al mes de setembre les petites han patit molt més. 

L'estudi també compara l'impacte de les pluges en el consum de les famílies. Aquelles amb menors ingressos van arribar a gastar un 82% menys en els dies posteriors a la pandèmia. Posteriorment, però, la necessitat de recuperar els béns va fer que tant rics com pobres augmentessin la seva despesa per sobre de l'habitual. Ho van fer més els qui tenen ingressos més alts, que un any després ja han gastat gairebé un 20% més que l'any passat, mentre que els d'ingressos baixos han compensat la despesa inicial i gasten igual que abans. 

L'estudi mostra l'evolució de les despeses amb targeta durant les 18 setmanes posteriors a la catàstrofe, que va ser més baixa que a la resta de l'estat, fins que a partir de la setmana 20 es va equiparar i en les darreres setmanes s'hi ha gastat fins i tot més que a la resta de l'estat. 

El consum dels residents de la zona zero va arribar a caure un 47% entre els dies 30 d'octubre i el 5 de novembre. En els comerços, l'impacte va ser encara més fort: la facturació va caure un 83% i la despesa en comerços va estar en negatiu fins al mes de juny, quan van començar a recuperar-se. 

L'informe mostra també com els residents han recuperat la seva despesa per sobre del que s'ha recuperat la despesa a l'àrea. O sigui, que els ciutadans s'han recuperat millor que els comerços. L'exemple més radical d'aquest contrast és Altafar, on mentre que la despesa de residents s'ha recuperat un 25,1% respecte l'any passat, la despesa a l'àrea tan sols ha crescut un 6%. 

Succeeix també a Sedaví, on mentre que els veïns ja gasten un 18,3% més que l'any passat, la despesa al municipi és tan sols del 4,4%. 

El municipi que menys despesa ha recuperat, tant pel que fa als veïns com als seus comerços, és Utiel: els residents gasten un 7,7% més i a l'àrea hi ha una despesa un 2,8% superior a la de fa un any.