L'agència de transformació digital B2B nothingAD ha anunciat una inversió de 800.000 euros per desenvolupar Nadia, una suite de solucions pròpies basades en intel·ligència artificial (IA) destinada a transformar els seus processos interns i millorar els serveis als clients.

Amb una visió estratègica a llarg termini, nothingAD va detectar el 2023 la necessitat de disposar de tecnologia pròpia per afrontar els reptes específics dels sectors industrials i B2B, davant la insuficiència de les eines genèriques disponibles. Aquesta aposta es concreta en la creació de la divisió interna Nadia, liderada pel CFO de l'empresa, Alex Rodríguez.

La primera fase de desenvolupament de Nadia s'ha centrat en optimitzar àrees com el màrqueting de continguts, SEO, SEM i la planificació de mitjans. Entre les primeres eines ja disponibles hi ha una solució d'optimització SEO per a WordPress i una eina d'intel·ligència artificial per reforçar les campanyes de pagament per clic. A més, abans de finals d'estiu, està previst el llançament d'una nova plataforma que automatitzarà la planificació i execució de campanyes publicitàries.

Paral·lelament, l'equip de Nadia treballa en noves funcionalitats d'anàlisi predictiu i en l'adaptació de les seves eines a altres gestors de continguts com Magento, Drupal, Joomla, Shopify i HubSpot.

El projecte compta amb el suport financer del Centro para el Desarrollo Tecnológico Industrial (CDTI), que ha atorgat un préstec de 600.000 euros, complementat amb 200.000 euros de recursos propis de l'empresa.

Amb aquesta iniciativa, nothingAD es posiciona com una de les primeres agències del seu segment que aposta pel desenvolupament de tecnologia pròpia, reforçant la seva estratègia d'innovació i valor afegit per als seus clients.