TIPUS D'INTERÈS
Ana Botín
- ON ECONOMIA
- BARCELONA. Dimarts, 10 de setembre de 2024. 05:30
- Temps de lectura: 0 minuts

Ana Botín compleix deu anys com a presidenta del Santander, una dècada que s'ha caracteritzat com la de consolidació del creixement del banc, el més gran de l'Eurozona, i sobretot, la de la digitalització. "A mi m'ha tocat consolidar primer i després reinventar-nos, digitalitzar el banc", explica Botín en una entrevista publicada pel banc. "Les oficines i els gestors són el gran vincle amb el client, però passem molt més temps amb el nostre mòbil que amb un gestor de banca. Per tant, si no tenim un producte digital que és igual o millor que qualssevol dels competidors, bancs o no bancs, no sobreviurem", argumenta.
Mario Draghi
Davant de la impotència europea per la seva incapacitat per competir amb la Xina i els Estats Units, l'exprimer ministre italià Mario Draghi ha llançat una proposta europea ambiciosa i valenta: mobilitzar el doble del que va suposar el pla Marshall amb 800.000 milions a l'any que millorin les competències i les empreses europees, especialment aquelles dedicades a les telecomunicacions i l'energia. Davant les temptacions ultraliberals, Draghi proposa la recepta oposada: mobilitzar diners públics per impulsar al sector privat, agilitant la burocràcia i el permitting però sense tocar l'estat social europeu.
Luca de Meo
El CEO de Renault, Luca de Meo, adverteix que els fabricants de cotxes s'arrisquen a multes per valor de 15.000 milions d'euros en la Comissió Europea per no complir els objectius de fabricar només vehicles no contaminants a partir del 2035. O això, o renuncien a fabricar i vendre 2,5 milions de cotxes, ja que l'expansió del cotxe elèctric és més lenta del que s'esperava i veuen difícil arribar a l'esmentat any amb el mercat preparat. Constata, doncs, que el sector va camí del fracàs, però no es pot culpar només les companyies de que l'elèctric no creixi prou.