Spathios obra una tercera ronda per enfortir la seva posició al mercat. La start-up barcelonesa dedicada al lloguer d’espais per a reunions, rodatges i esdeveniments ha obert una nova ronda de finançament amb l’objectiu d’aconseguir més capital. Amb la injecció, la firma creada el 2020 per Pol Hevia i Joaquim Tresserra vol reforçar la seva presència a Londres, ciutat on va aterrar fa pocs mesos, i millorar l'experiència de l'usuari. "Estem preparant una ronda de cara a principis d'any, l'última va ser d'1,3 milions d'euros i ara ens agradaria aixecar més diners, estem parlant amb inversors i esperem obrir-la a principis del 2023", apunta Pol Hevia a ON ECONOMIA. 

Què fa Spathios? La start-up reuneix en un marketplace als propietaris d'espais per llogar per hores amb interessats per trobar llocs per un rodatge audiovisual, un shooting de moda, un esdeveniment privat o un pop-up store. La companyia treballa tant el B2B --business to business-- com el B2C --business to consumer--, tot i que gran part de la xifra de negoci va a les empreses. "Vam llançar l'empresa amb la intenció de ser una plataforma multivertical i multitarget, és a dir, per tots els públics, però ens hem trobat que realment amb el B2B podem multiplicar per molt el volum", assenyala l'emprenedor. En aquest sentit, de cara a l'any que ve Spathios vol canviar el rol a l'hora de pagar i millorar el sistema als usuaris.

"Volem ser el TravelPerk del sector d'esdeveniments" 

Fins ara els clients pagaven l'abonament amb targeta o transferència bancària i amb la nova injecció de capital volen apostar pel pagament a 30, 60 o 90 dies. "El pla pel 2023 és ser el TravelPerk del sector d'esdeveniments. Deixar de ser un marketplace al uso i apostar pel software marketplace al uso", explica. "L'aposta de valor per l'any vinent és no només donar aquesta capa de fintech, sinó integrar eines de planificació", apunta. Com ho faran? Les empreses interessades es podran registrar a la plataforma, crear diferents grups pels múltiples departaments i agrupar i unificar tota la informació relativa a les reserves en una mateixa plataforma. "Nosaltres som l'intermediari, l'objectiu és convertir-nos en el software de gestió". D'aquesta manera, des del negoci aclareixen que grans multinacionals com Netflix o Telefónica i altres empreses, amb les quals ja treballen, fan servir aquest tipus de pagament i fins ara els propietaris dels espais no acceptaven aquest mètode. Per tant, perdien grans companyies perquè marxaven a la competència. "Al final el que volem és que l'interessat pugui escollir quin mètode vol fer servir per pagar", relata. 

Interior d'un espai disponible a Spathios
Interior d'un espai disponible a Spathios 

3.000 espais per llogar

La start-up, que compta amb 25 treballadors, disposa d'uns 3.000 espais i està present a Barcelona, Madrid, València i Londres. "Vam obrir a Anglaterra abans de l'estiu perquè consideràvem que era un mercat molt potencial per a Spathios. A Londres hi ha una cultura molt gran de fer esdeveniments d'empreses, crear team buildings i altres. Vam analitzar l'oferta, el tiquet mitjà del país i la xifra de companyies i vam veure que el tiquet mitjà era tres vegades més elevat que l'espanyol", indica. Les reserves a la plataforma van per hores, tot i que es pot ampliar a setmanes en funció de l'oferta i la demanda.

Sobre obrir nous mercats, Pol Hevia afirma que sí. "Si no és el 2023 serà el 2024, perquè ara el que volem és millorar l'experiència". A banda, recorda que obrir a ciutats espanyoles és més barat que no tant a l'estranger, però van decidir apostar per fora perquè a Espanya hi ha pocs propietaris que tinguin més d'un actiu a la plataforma i, en canvi, a Londres hi ha gent que ha penjat una seixantena d'espais. "A Anglaterra hi ha molta empresa i, al final, elles mateixes cedeixen els seus espais per altres negocis". 

Spathios compta amb uns 15.000 usuaris registrats i més de 2.500 reserves. Els seus objectius passen per créixer tant a Barcelona com a Madrid i obrir a noves ciutats a llarg termini. Esperen tancar l'any amb 2 milions d'euros de facturació, després d'aconseguir-ne 500.000 l'any passat. L'any que ve? "No ho sabem, esperem seguir creixent i sent optimistes com fins ara". Respecte a la inflació, l'empresari apunta que ho han notat més al B2C i que el tiquet mitjà ha baixat "una mica", tot i que defensa que "no hi ha hagut grans retallades". A principis del 2022 Spathios va obrir una ronda de finançament per aixecar fins a dos milions d'euros i anteriorment ja havia obtingut 370.000 euros per expandir-se a escala internacional i millorar la plataforma. Empreses com Amazon, Netflix o Glovo formen part de la seva cartera de clients, tot i que firmes més tradicionals com el Banc Santander també han apostat per la start-up.