Nora Real Food s'expandeix per Espanya. La companyia especialitzada en alimentació saludable per a empreses posa rumb a la capital espanyola després de consolidar-se a Catalunya. Després d'uns anys convulsos per la pandèmia, la guerra d'Ucraïna, els elevats tipus d'interès i la inflació, el negoci que va néixer fruit d'un projecte universitari l'any 2018 té l'objectiu de fer el salt fora de Barcelona i la seva àrea metropolitana. Més enllà de l'expansió territorial, la firma també busca impulsar la gestió de cantines físiques, que aquest 2025 representaran el 60% de la seva facturació. 

El negoci va néixer com una cantina digital, que permetia a les companyies oferir menús especialitzats sense la necessitat d'una infraestructura pròpia. El seu tret distintiu és que eren menús saludables, equilibrats i preparats amb ingredients de proximitat i frescos. Ara, aquest model de negoci ha evolucionat i de la cantina digital ha passat a les cantines físiques dins les empreses, la qual cosa suposa fer la instal·lació i gestió dins les mateixes oficines però sense deixar de banda la qualitat d'aquests menús. "Vam veure que era una nova oportunitat de negoci perquè moltes empreses buscaven millorar la seva oferta gastronòmica interna sense renunciar a la qualitat i a l'eficiència operativa", explica Nora Barata, cofundadora de la start-up juntament amb la seva filla, Nora Vallcorba. 

Rumb als 10 milions de facturació

Actualment, treballen amb més d'un centenar d'empreses de diferent mida i més de 4.000 empleats mengen cada dia Nora Real Food. De cara a l'any vinent, preveuen incrementar la xifra amb l'aposta per arribar a Madrid i el creixement amb les cantines físiques. "No ens ho plantejàvem, però davant la demanda creixent d'aquest tipus de serveis vam decidir reinventar-nos i expandir-nos amb el model de negoci físic", confessa Barata. Així, el model B2B (business to business) de Nora s'adapta a les necessitats de cada empresa, des de start-ups fins a grans multinacionals. En el cas de Barcelona i la seva àrea metropolitana, Mango, Ferrer, Glovo, Factorial o Social Point són firmes que ja han apostat per ells. 

El tiquet mitjà és de 8,5 euros, tot i que Nora Barata matisa que el tiquet pot pujar fins als 10 o 12 euros en funció dels menús. "Els marges amb els quals treballem no són molt elevats perquè prioritzem el producte de temporada i de proximitat, que és el nostre tret distintiu", agrega l'emprenedora. L'any 2024 Nora Real Food va facturar 7,2 milions d'euros i de cara a aquest any aspiren a arribar als 10 milions d'euros. L'any 2023, Nora Real Food va arribar al break even i l'any següent ja van registrar un benefici net. 

nora barata cofundadora norarealfood
Nora Barata, cofundadora de Nora Real Food | Foto: Cedida

De la universitat a una primera cuina al Poblenou

Amb un centenar de treballadors, Nora Real Food va començar "a la cuina de casa". De fet, el negoci neix del treball de final de grau de Nora Vallcorba a Esade i, juntament amb la seva mare, van decidir tirar endavant el projecte amb una cuina central al Poblenou. Més enllà de la cuina, el tret distintiu de la start-up és que combina la part més tradicional dels fogons, els aliments i els davantals amb la part de la digitalització. Així, des del principi la firma ha utilitzat la tecnologia per personalitzar i gestionar les comandes, agilitzant els processos per guanyar temps i eficiència. 

Finalment, la companyia també destaca per la seva aposta per la sostenibilitat i la inclusió, amb la finalitat de "generar un impacte positiu a la societat". D'aquesta manera, entre el centenar de treballadors de Nora Real Food hi ha persones refugiades o amb síndrome de Down. A més, la start-up col·labora amb la Fundació Catalana de síndrome de Down.