Any de reptes per a la start-up valenciana Muppy. La firma de coliving que ofereix solucions d'allotjament flexible té previst triplicar habitacions aquest 2023. La companyia fundada per Vicente Nicolás (CEO) Borja Serra (CTO) i Juan Carlos Soldado (COO) disposa de 150 habitacions repartides entre Madrid, València i Alacant i espera tancar l'any amb 450 espais. "Fa aproximadament un mes vam aixecar 650.000 euros en una ronda de finançament i, amb aquest capital, volem ampliar oferta i aterrar en altres ciutats", argumenta Nicolás en una entrevista per a ON ECONOMIA.

La injecció va ser liderada per Junupa Activos, el vehicle d'inversió de Fernando Peralta i també va comptar amb la participació d'inversors privats i de la xarxa de l'escola de negocis IESE. Més enllà de triplicar habitacions, des de Muppy apostaran per la seva expansió internacional i pel llançament de la seva nova pàgina web, amb la finalitat de millorar l'experiència de l'usuari. "L'empresa funciona entorn de les dades, ens centrem en l'ús de domòtica i intel·ligència artificial (IA) per entendre millor les necessitats i comportaments dels nostres clients", assenyala el directiu, que afegeix que "generem el partit perfecte entre l'oferta i el client".

Aposta per Barcelona

Com funciona? La start-up actua com a gestor d'habitatges i edificis sencers per a propietaris que no volen preocupar-se de la gestió de l'actiu. "Creiem en la revolució de la manera de viure de les noves generacions i en la modificació dels patrons de consum de compra i lloguer d'allotjaments", apunta el CEO en aquest mitjà. A més, agrega que seleccionen habitatges de grans dimensions, els reformen per oferir un disseny propi, funcional i amb les màximes qualitats i perquè els usuaris se sentin com a casa.

En pocs dies obriran el seu primer edifici de setze estudis independents a Madrid amb gimnàs, coworking i piscina i durant el segon semestre de l'any preveuen repicar el model en ciutats com Barcelona i Màlaga. "A la capital catalana ens ubicarem al centre de la ciutat, la zona de Gràcia i el Poblenou i a Màlaga l'objectiu és estar present al centre de la ciutat", defensa. Serien edificis sencers o pisos individuals? "Treballem ambdós formats, però l'habitatge és més ràpid que un bloc sencer", declara Nicolás.

Internacionalització

Per a l'any que ve, des de Muppy aspiren a fer el salt a l'estranger i obrir en alguna ciutat del sud d'Europa. El públic objectiu? "Només el 25% és nacional i la resta és de fora d'Espanya. El nostre públic objectiu és gent que està estudiant màster o postgraus i que busquen una solució per a l'allotjament".

El coliving que solen arrendar compta amb uns 150 metres quadrats de superfície i està equipat amb cuina, bany, saló i habitacions per als usuaris. "Entre zones comunes i zones privades calculem entre 25 i 30 metres quadrats de superfície d'autonomia. Estimem que els actius han de tenir uns 150 metres perquè cada resident tingui el seu propi espai i se senti còmode", indica. El tiquet mitjà és d'uns 700 euros, encara que especifica que "no és el mateix una habitació a Madrid que una altra a València o Alacant".

Dos milions de facturació

La companyia, que compta amb una plantilla de set treballadors, va tancar el 2022 amb una facturació de 250.000 euros i esperen assolir els dos milions aquest 2023. "Si ho aconseguim, seria un creixement en facturació del 700% en els dotze mesos vinents, per a nosaltres seria un gran èxit", apunta Nicolás. Sobre com veu l'empresa a llarg termini, el directiu afirma que "volem crear una comunitat integral i integrada a tot Espanya, que respongui a les demandes individuals i col·lectives dels usuaris per generar les millors experiències. La idea és fer-ho aquí i més endavant ser-ho en altres ciutats d'Europa".

La start-up forma part del programa Growth de Lanzadera, l'acceleradora d'empreses de Juan Roig, propietari de Mercadona.

Auge del 'coliving'

L'auge del coliving a Espanya ha estat tal que a mitjans de l'any passat va néixer Coword, l'associació d'espais immobiliaris compartits. L'organització va néixer amb l'objectiu de "donar veu a la nova demanda d'habitatge, per les noves maneres de treballar i viure que s'han vist accelerades per la pandèmia, i per recolzar al sector immobiliari d'Espanya perquè promogui i gestioni els espais immobiliaris compartits com el coworking, el cohousing i el coliving, amb totes les garanties jurídiques i urbanístiques necessàries".

La seva presidenta és Araceli Martín-Navarro, CEO de la consultora EF Plus. A més, formen part de la junta directiva Irene Trujillo, CEO Oh My Place i directora d'Operacions de DoveVivo a Espanya, i Antonio Ñudi, soci del despatx d'Advocats Andersen.

En paraules de la presidenta de l'associació, "han estat les inquietuds dels actors intervinents en els espais immobiliaris compartits les que ens han portat a crear Coword, amb la clara idea de defensar els interessos de tots ells i el compromís social d'atendre una demanda real dels que volen viure en espais compartits, així com el potent interès dels inversors". En aquest sentit, des de l'associació conviden a participar tant a professionals del ram, arquitectes, dissenyadors, constructores, promotores, operadors i inversors.