Dogfy Diet, rumb als 50 milions d'euros de facturació. La marca barcelonina de menjar cuinat per a gossos preveu assolir els 27 milions aquest 2023 i pràcticament duplicar per dos la xifra el 2024. La start-up va aconseguir una facturació d'onze milions d'euros el 2022 i anticipa uns bons resultats per als tres anys vinents. "Tenia molt clar que volia fer una cosa que revolucionés el sector i considerem que l'alimentació canina era un bon nínxol per entrar", comenta Gonzalo Noy, un dels fundadors de la companyia a ON ECONOMIA.

30.000 clients en tres anys

L'emprenedor, que va començar la carrera d'Administració i Direcció d'Empreses (ADE), ja havia muntat un parell de negocis anteriorment, però va decidir vendre'ls-hi i apostar per Dogfy Diet. Noy no ho va fer sol, sinó que es va associar amb un amic, Sergi Font, que en aquell moment estava treballant com a advocat en un bufet de Barcelona. La companyia va arrencar fa tres anys i actualment compta amb més de 30.000 clients, dels quals el 80% són a Espanya i el 20% restant es troben a França i Itàlia.

"Estem creixent a passos gegantescos, així que calculem que aquest any el 40% dels clients provindran dels mercats internacionals", apunta Noy. En aquest sentit, augura aterrar a països com Portugal i Alemanya entre aquest any i el que ve i continuar escalant als territoris en els quals ja està present.

45 tones de menjar al dia

Més enllà de l'expansió per Europa, l'empresa barcelonina llançarà nous productes aquest any com ara menús, snacks i complements alimentaris, entre d'altres. La foodtech alimenta cada dia a 30.000 gossos, la qual cosa suposa elaborar quinze tones de menjar diari i més de 50.000 sobres que es poden congelar o guardar a la nevera. "Per a finals de 2023, amb l'aposta per la internacionalització, calculem una producció diària de 45 tones de menjar", comenta l'emprenedor.

La start-up és pionera per haver ajustat les racions diàries per a cada gos a través d'un algoritme propi i, pagant una tarifa mensual, el client rep un lliurament de menjar cada mes. "El producte és 100% natural i personalitzat per a cada gos en funció de la raça, les seves patologies, la mida i altres", argumenta Noy, que afegeix que també compten amb assessorament complementari de nutricionistes per dur a terme les dietes de les mascotes. "El tiquet mitjà és d'entre 60 i 70 euros i ofereixen racions a base de pollastre, bou, gall dindi i salmó", aclareix Noy.

Gonzalo Noy i Sergi Font
Gonzalo Noy i Sergi Font

Nova nau a Barcelona

Paral·lelament, Dogfy Diet obrirà en poques setmanes una nova nau de picking (preparació de comandes) amb l'objectiu de separar les àrees de producció i de logística. "Comptem amb una nau de tres mil metres quadrats de superfície a Terrassa (Barcelona) i tenim previst obrir un nou espai de 3.000 metres quadrats més per separar la part de preparació i de producció", confirma l'emprenedor. A més, la marca compta amb una nau a Itàlia per les comandes d'allà i per a la demanda de França, des de l'empresa envien camions fins a Toulouse. El negoci compta amb 200 empleats i amb l'ampliació de la producció esperen sumar un centenar de persones més a l'equip. "Calculem acabar l'any amb unes 300 persones treballant amb nosaltres". 

"Estem orgullosos de revolucionar el sector del petfood a tot Europa. Volem aconseguir que l'alimentació canina evolucioni de l'ultraprocessat al menjar natural cuinat per a gossos, una transició similar que ja hi ha hagut a les llars, en la dieta de les persones," assenyalen des de la start-up.

10 milions de finançament

Esteu enfocats als gossos, descarteu per complet gats o altres mascotes? "Estem enfocats a gossos i al canal en línia. Hem apostat per això perquè és un nínxol molt concret. A la llarga no descartem entrar en gats i altres mascotes, però només a Espanya hi ha set milions de gossos, així que la carretera és ampla i llarga. De fet, amb les xifres actuals només copem un 0,3% de la quota de mercat, encara ens queda molt recorregut aquí" indica l'emprenedor.

En total, la companyia barcelonina ha aixecat deu milions d'euros en rondes de finançament, cinc milions dels quals van ser durant l'últim mes. "Aquest capital l'hem aixecat amb inversors que ja van confiar en nosaltres anteriorment. Ha estat una ronda molt àgil que no s'ha allargat més de dos mesos, entre 30 i 60 dies com a màxim, Els inversors confien en nosaltres i en el producte i durant tot el procés ens ho han deixat clar". Finalment, respecte al break even, Gonzalo Noy aclareix que la start-up "compta amb un model de negoci rendible" i que l'objectiu és "créixer al màxim, encara que sense perdre el cap".