La companyia barcelonina bound4blue, especialitzada en tecnologia de veles dirigides per a vaixells, ha tancat una ronda de finançament sèrie A valorada en 15,9 milions d'euros. La injecció de capital ha comptat amb múltiples inversors com GTT Strategic Ventures, EIC Fund (European Innovation Council), Shift4Good, Louis Dreyfus Company Ventures, Sustainable Ocean Alliance, Sun Returns, Kai Capital, així com altres accionistes actuals, entre qui es troben l'Ocean Born Foundation i CDTI (Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial).

Aquest finançament a més es complementa amb una subvenció de 4,1 milions d'euros de l'Innovation Fund Program, atorgada per CINEA (European Climate, Infrastructure, and Environment Executive Agency) en 2022, i una subvenció addicional de 2,4 milions d'euros atorgada prèviament el 2021 per l'EIC Accelerator Program, el que eleva el finançament total a 22,4 milions d'euros.

Expansió de bound4blue

En un comunicat, la start-up catalana ha recordat que els fons recaptats s'utilitzaran per ajudar la companyia a implementar el seu sistema de veles de succió, així com per a incrementar la capacitat de satisfer la demanda de solucions de propulsió sense emissions en el transport marítim. Amb aquest finançament, l'empresa catalana espera liderar el sector de la propulsió assistida per vent en l'àmbit mundial i facilitar els avenços estratègics que inclouen l'expansió de les capacitats de producció de l'empresa i l'enfortiment del seu equip.

Després de l'operació, José Miguel Bermúdez, CEO de bound4blue, ha apuntat que "estem encantats de donar la benvinguda als nous inversors. La seva experiència al sector marítim i financer representen un pas transcendental que portarà la nostra empresa cap a un nivell de desenvolupament més gran i expansió en l'àmbit global. Amb el seu suport, continuarem ferms en la nostra missió d'impulsar la descarbonització del sector, fent de la propulsió assistida per vent un estàndard als vaixells". 

Per la seva part, el president i CEO de GTT, Philippe Berterottière, ha afegit que, "juntament amb la resta dels inversors, donarem suport a un equip directiu talentós i compromès en la construcció d'un món marítim sostenible. Després de Tunable i Sarus, bound4blue és la tercera participació minoritària de GTT Strategic Ventures, l'ambició de la qual és contribuir al creixement de tecnologies climàtiques d'avantguarda.

Transport marítim sostenible i eficient

Fundada el 2014, bound4blue desenvolupa sistemes de propulsió assistida per vent (WAPS, per les seves sigles en anglès), que permeten a armadors i navilieres reduir el consum de combustible dels seus vaixells, aconseguint així un transport marítim més sostenible i econòmicament eficient. La tecnologia dissenyada per bound4blue també ajuda el transport marítim a adaptar-se a les noves regulacions internacionals. El sistema, derivat de la vela de succió, funciona de forma autònoma, amb un manteniment mínim requerit i una rendibilitat de la inversió inferior a cinc anys en un gran nombre de segments (gas, Ro-Ro, càrrega general, ferris i creuers).

La firma d'advocats Ceca Magán ha assessorat bound4blue en aquesta ronda de finançament, acompanyat pel soci de l'àrea de M&A, Miguel Lobón, i comptant amb la participació dels membres del seu equip, Diego Gómez i Borja Pellejero.