L'Ibex-35 ha iniciat la sessió d'aquest divendres, la primera del mes d'agost, amb una caiguda del 0,5%, la qual cosa ha portat el selectiu madrileny a mantenir la cota psicològica dels 14.300 enters i situar-se en els 14.324,9 punts cap a les 9.10 hores, pendent de les negociacions sobre els aranzels entre els Estats Units i els seus principals socis comercials.

L'índex nacional va tancar a juliol amb una alça d'un 2,9%, fins a situar-se en els 14.397,0 punts, màxims inèdits des de gener de 2008 malgrat que s'ha quedat a les portes dels 14.400 punts.

En els primers compassos de la sessió, les pujades més fortes dins de l'Ibex 35 se les anotaven Cellnex (+0,84%) i IAG (+0,79%), mentre que els descensos més pronunciats els registraven Banc Santander (-1,57%) i Redeia (-1,53%).

Les principals Borses europees també obrien la jornada borsària d'avui en 'vermell', amb baixades de l'1,26% per a Frankfurt, de l'1,17% per a Milà, del 0,97% per a París i del 0,53% per a Londres.

Sota el pla internacional, el president dels Estats Units, Donald Trump, va anunciar aquest dijous la imposició de nous aranzels a desenes de socis comercials que inclouen un mínim global del 10% i gravàmens a partir del 15% per a aquells països que tinguin superàvit comercial amb la regió nord-americana.

En concret, els aranzels entraran en vigor el pròxim 7 d'agost, segons es llegeix al decret firmat per Trump poques hores abans de la data límit original de l'1 d'agost. Dues excepcions a aquesta data límit són la Xina, la treva de la qual expira el 12 d'agost, i Mèxic, que va rebre aquest dijous una pròrroga de 90 dies per seguir les negociacions comercials amb Washington.

Al terreny de les cotitzades espanyoles, marcat pel final de la temporada de resultats, IAG va comunicar a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV) que va obtenir un benefici després d'impostos de 1.301 milions d'euros en el primer semestre de 2025, un 43,8% per sobre de l'assolit un any abans.

Cellnex, per la seva part, va tancar el primer semestre del curs amb unes pèrdues de 115 milions d'euros, un 72,5% menys que en el mateix període de 2024.

També en el context empresarial, Iberdrola ha acordat la venda al grup Cox dels seus negocis a Mèxic per un import de 4.200 milions de dòlars (uns 3.700 milions d'euros).

A més, BBVA té previst ajustar de nou el canvi de les accions en l'OPA que preveu llançar sobre Sabadell pel repartiment del dividend ordinari de 0,07 euros per acció que el banc català abonarà el proper 29 d'agost.

El preu del barril de cru Brent, de referència per a Europa, pujava un 0,06% i se situava en els 71,74 dòlars, mentre que en la seva cotització West Texas Intermediate (WTI), de referència per als Estats Units, obria pla (+0,01%) per tocar els 69,27 dòlars.

Al mercat de les divises, la cotització de l'euro davant el dòlar es col·locava en 1,1430 'bitllets verds', en tant que l'interès exigit al bo a 10 anys baixava fins al 3,313%.