La botigues de roba van tancar un 2023 positiu, però a mitges. I és que el comerç tèxtil espanyol va vendre un 2,8% més que l'any anterior, però esperava més a causa de la inflació i una campanya nadalenca que preveia millor del que finalment ha estat. Al desembre, el creixement de facturació del sector es va desaccelerar fins al 0,9%, la meitat que al novembre, segons les dades del baròmetre mensual de l'Associació Empresarial de Comerç Tèxtil, Complements i Pell (Acotex).

Eduardo Zamacola, president d'Acotex, ha explicat a Efe que el sector nota "des de fa mesos" un alentiment del consum. "Per a un client amb menys diners disponibles, la roba no és una de les prioritats a l'hora de consumir, sinó que prefereix sortir a dinar o sopar, fer algun viatge o comprar productes de tecnologia", ha afegit.

El baròmetre del mes de novembre passat mostrava un increment de les vendes de l'1,8% a escala mensual i un 2,9% anual, que Acotex atribuïa a què la gran majoria de les botigues no poden traslladar l'increment de costos al preu de venda al públic. El client amb menys renda disponible a conseqüència de la pujada de les hipoteques, dels preus de l'energia o de la cistella de la compra, "espera descomptes" i el comerç no els hi pot oferir perquè els seus marges s'han reduït, assegurava l'associació.