Yahoo acomiadarà més del 20% de la seva plantilla a finals del 2023, eliminant 1.000 llocs només aquesta setmana. Però la xifra arribarà als més de 1.600 quan acabi l'any. En un comunicat emès per la companyia, s'avisa que la divisió de tecnologia publicitària heretada de la companyia, Yahoo for Business, es revisarà i es transformarà en una nova divisió anomenada Yahoo Advertising.
Com a part d'aquest canvi, Yahoo té previst retallar gairebé el 50% de la divisió aquest any. "Aquestes decisions mai són fàcils, però creiem que aquests canvis simplificaran i enfortiran el nostre negoci publicitari a llarg termini, alhora que permetran a Yahoo oferir un millor valor als nostres clients i socis", subratlla Yahoo.
De 10.000 a 8.000 treballadors
El conseller delegat de Yahoo, Jim Lanzone, va dir en una entrevista a la revista Axios que aquests canvis seran "tremendament beneficiosos per a la rendibilitat general de Yahoo" i permetran a l'empresa "invertir més en altres parts del seu negoci que siguin rendibles". Els canvis venen derivats des de la transformació de fa dos anys. Així doncs, la firma de capital privat Apollo Global Management va adquirir el 90% de Yahoo a Verizon el setembre del 2021. L’empresa tenia uns 10.000 empleats en aquell moment, segons dades de PitchBook. I amb el nou recompte poden acabar en els 8.000. Un portaveu de Yahoo va dir a CNBC que l’empresa oferirà paquets d’indemnització als empleats domèstics que havien perdut la feina. Yahoo no va proporcionar detalls específics sobre la mida o el valor dels paquets d’indemnització.
El problema? La publicitat
De la mateixa manera que Netflix està patint per veure la viabilitat econòmica després d'una dècada donant l'esquena al sistema publicitari tradicional, els problemes de Yahoo també van en aquesta línia. Yahoo va dir que la companyia traslladaria els esforços d'aquest departament a Taboola, una empresa de publicitat digital, per satisfer els serveis publicitaris. D'aquesta manera, quedarà totalment externalitzat. Així doncs, l'anunci arriba quan un nombre creixent d'empreses tecnològiques i de mitjans estan reduint costos per adaptar-se a una reducció de la despesa en publicitat digital enmig d'una incertesa més àmplia que genera l'economia global.
I Yahoo Espanya?
El punt àlgid de Yahoo es va viure en la dècada dels noranta. Aleshores, va lluitar per trobar rellevància en les dècades posteriors, ja que Google va dominar la cerca i les plataformes de xarxes socials com Facebook, Instagram i YouTube que la van substituir com a principals destinacions en línia. Des d'aleshores, el seu paper sempre ha estat més secundari en l'àmbit de les cerques. Així doncs, la crisi ja ve de lluny i el 2008 va impactar de forma notòria entre els treballadors de Yahoo a Espanya.
La companyia va dur a terme un procés d'acomiadaments a l'oficina espanyola, que van afectar especialment el personal tècnic i en menor mesura certs càrrecs executius. Aleshores, els acomiadaments de la filial espanyola formaven part d'una mesura anunciada el mes de gener passat amb què Yahoo va desfer-se d'un 7% de la seva plantilla, fet que va suposar una retallada d'uns 1.000 llocs de treball a nivell mundial. En el cas d'ara, els acomiadaments encara no s'han detallat a nivell de països.