Wallbox va ingressar en el segon trimestre de l'any 33 milions d'euros, el que suposa un descens del 16,5% que en el mateix període de l'any anterior. La xifra suposa també un descens en comparació amb els ingressos generats en el primer trimestre de l'any, quan el fabricant de carregadors elèctrics per a vehicles va ingressar 35,1 milions d'euros.
La companyia ha assenyalat que la seva facturació ha tingut un impacte d'1,8 milions a causa de devolucions, per la qual cosa, sense aquest esdeveniment, "els ingressos serien de 34,8 milions d'euros, pràcticament iguals als del primer trimestre de 2023". Es tracta d'una fallada puntual que no ha repercutit sobre el client final, sinó en els distribuïdors, apunten des de l'empresa. Alguna cosa que, en qualsevol cas, no es tracta de devolucions recurrents.
Wallbox assenyala haver augmentat les vendes als Estats Units un 67% respecte al segon trimestre de 2022, un dels seus principals mercats i país on cotitza a la borsa des de l'any 2021. Així mateix, la signatura d'origen català ha lliurat gairebé 350 unitats del carregador Supernova, la qual cosa representa un creixement del 700% respecte al mateix període de l'any anterior. També assegura haver batut un rècord de carregadors AC lliurats per distribuïdors i instal·ladors en el segon trimestre, el que suposa un augment del 18% i haver reduït les despeses operatives en 12,3 milions d'euros.
Un model de negoci "més resistent"
La companyia, a més, va anunciar un acord amb Costco, una de les cadenes comercials líder a Amèrica del Nord. Durant el període, Wallbox ha tancat una ampliació de capital de 56 milions d'euros i la posició de caixa a 30 de juny era de 111 milions. El conseller delegat de l'empresa, Enric Asunción, ha destacat que el segon trimestre de 2023 "ha estat testimoni d'assoliments comercials i operatius molt importants, així com de desafiaments relacionats amb la debilitat del mercat".
En aquest sentit, posa de relleu l'àmplia presència global de la companyia i l'expansió del catàleg de productes de Wallbox que han permès comptar a l'empresa amb "un model de negoci més resistent com s'ha vist en el sòlid creixement de la nostra cartera de carregadors ràpids, que ha compensat parcialment el baix nivell de matriculacions d'EV en algunes regions".
De la mateixa manera, Asunción ha destacat que els nivells d'inventari estan assolint els nivells adequats, la reducció de l'estoc en 11 milions d'euros i ha subratllat que el programa de reestructuració de costos anunciat per l'empresa "està permetent un palanquejament operatiu significatiu en tot el negoci".