Wallbox, companyia proveïdora de solucions de càrrega de vehicles elèctrics, ha tancat el primer trimestre de 2023 amb uns ingressos de 35,1 milions d'euros, un 24% més que durant el mateix període de l'any anterior. La firma catalana ha registrat uns marges bruts del 36,8%, una millora de 90 punts base. L'empresa ha subratllat que "va executar amb èxit" el programa de reducció de costos, la qual cosa va generar estalvis de gairebé deu milions davant el trimestre anterior, als quals s'han de sumar 25 milions addicionals de deute a llarg termini.
Enric Asunción, CEO de Wallbox, ha assegurat després de la presentació dels resultats que "el primer trimestre de 2023 es va desenvolupar segons l'esperat, o fins i tot millor. El nostre programa de reducció de costos està generant un palanquejament operatiu significatiu en el negoci, que ha resultat en estalvis d'aproximadament 10 milions d'euros davant el trimestre anterior. Si bé estem enfocats en ser rendibles i en enfortir el nostre balanç a curt termini, la nostra estratègia a llarg termini d'introduir nous productes innovadors i entrar a nous mercats està donant resultats ràpidament. La nostra oferta de productes mai no ha estat tan completa, i estem molt ben posicionats per satisfer la gran demanda que veiem per davant".
Wallbox entra al mercat japonès
Durant els tres primers mesos de l'any, l'empresa va anunciar el llançament de nous productes i desenvolupaments, com Pulsar Pro, Energystar, Supernova 180 i Supernova Gen2, i va entrar al mercat japonès. En aquest sentit, l'empresa barcelonina preveu que els ingressos per al segon trimestre de l'any se situïn entre els 40 i els 50 milions d'euros i que per a l'any complet es moguin entre els 240 i els 290 milions d'euros. L'unicorn barceloní va perdre 136,7 milions d'euros el 2022, pràcticament el triple que el 2021, encara que va generar uns ingressos rècord de 147 milions d'euros, davant els 71,5 milions de 2021.
Reducció de plantilla
Wallbox va anunciar a començaments d'any l'acomiadament del 15% de la seva plantilla, formada per unes 1.400 persones, en el marc d'un programa de reducció de costos. L'empresa, amb seu a Barcelona, va comunicar la mesura amb l'objectiu d'"adequar l'estructura de costos a les previsions de vendes per a 2023". Tanmateix, un mes més tard, va informar que havia tancat un acord amb el comitè d'empresa un ERO de 96 treballadors, 60 menys que els anunciats anteriorment.
El cofundador i conseller delegat de Wallbox, Enric Asunción, va assegurar que es tractava d'"una decisió dolorosa" i que treballarien "dur per minimitzar l'impacte tots els afectats".
El 3 d'octubre de 2021 la companyia va començar a cotitzar a la Borsa de Nova York després de tancar un acord de combinació de negoci amb la SPAC (empresa d'adquisició amb propòsit especial) Kensington Capital Acquisition Corp, entrant així al mercat de capitals més gran del món.