"Ara Unicaja Banco és Unicaja", amb aquest missatge anuncia al seu web l'entitat des de primera hora d'aquest dijous que canvia el seu nom corporatiu, la tipografia, el logo i el seu color, que continua sent verd, però d'una altra tonalitat "que simbolitza atributs com la connexió amb el territori" i introdueix el blau "en la seva aposta per la innovació".

El banc que dirigeix Isidro Rubiales i que a partir de març presidirà José Sevilla ha donat a conèixer la seva nova imatge corporativa aquest matí en el Centre Cultural Fundació Unicaja de Màlaga, que ja llueix aquests canvis a la façana i instal·lacions.

En un comunicat, Unicaja explica que la seva nova identitat visual s'emmarca dins del seu pla estratègic 2023-2025. L'esmentat pla, que coincideix amb l'inici d'una nova etapa de governança, "apuntava a la voluntat de reposicionar la institució, millorant la seva visibilitat en la societat per consolidar-se com l'obra social privada de referència a Andalusia. Per a això, la Fundació canvia el seu logo a través d'un relat visual actualitzat, conforme amb el seu temps, però sense perdre de vista el seu legat".

CCFU Malaga Fachada
Fachada de la Fundación Unicaja en Málaga.

L'entitat prossegueix amb els canvis, després d'haver reformat tot el comitè de direcció només en uns mesos i anunciar també el nomenament d'un nou conseller delegat i president, a més de diversos membres del consell d'administració.

El canvi d'imatge, que també s'aprecia ja en algunes oficines, també afecta l'escut del Unicaja Bàsquet, el club propietat de la Fundació. El nou distintiu incorpora el logotip de la Fundació i renova la seva paleta cromàtica, simplificant a més el disseny del seu marc.