El gegant xinès de comerç electrònic Temu ha arribat a un acord amb la tecnològica Shoppingfeed per impulsar la presència de venedors espanyols que puguin accedir amb més facilitat a aquesta plataforma. Aquesta col·laboració permet crear un sistema en el qual les marques i detallistes espanyols poden gestionar els seus llistats de productes, inventari i comandes a través de múltiples canals de venda.

En concret, es podrà accedir a més de 1.000 canals de venda a tot el món, inclosos 200 mercats i 800 plataformes de captació de tràfic. Així mateix, els permet sincronitzar automàticament els catàlegs de productes i nivells d'inventari directament amb Temu.

La cooperació entre Temu i Shoppingfeed respon a l'aposta de la plataforma xinesa per a la seva expansió als mercats europeus. Recentment, la companyia ha convidat venedors locals de diferents països a Europa a unir-se a la seva plataforma, inclosos Espanya, Alemanya, França, Itàlia, Portugal, Països Baixos, Bèlgica, Polònia i Àustria. Des del seu llançament el setembre de 2022, Temu s'ha expandit a més de 90 mercats de tot el món, fins a convertir-se, el 2024, en l'aplicació de compres més descarregada mundialment. "El nostre treball amb Shoppingfeed ajuda a eliminar barreres als venedors espanyols, i facilitar a les petites empreses la connexió amb els consumidors de tot el món i el seu creixement", explica un portaveu de Temu, en un comunicat difós aquest dimarts.

En aquest sentit, Temu preveu que fins al 80% de les seves vendes a Europa procediran d'aquest model local-to-local, amb plans addicionals per ajudar els negocis a arribar a clients d'altres mercats a escala mundial. "Amb la incorporació de més proveïdors europeus, el marketplace pretén ampliar encara més el catàleg, així com oferir productes més conformes amb les preferències de cada regió, donant suport a alhora a les empreses locals", destaca la nota.

"Aquesta aliança amb Temu representa un important pas endavant per a Shoppingfeed, tant al mercat espanyol com en l'europeu en general", ha declarat Stéphane Guenin, vicepresidenta de vendes per a Europa de Shoppingfeed. "Ens permet integrar-nos amb un dels marketplaces globals de més ràpid creixement, ajudant els venedors locals a automatitzar i escalar les seves operacions en un entorn cada vegada més competitiu. Per a nosaltres, aquesta col·laboració reforça el nostre paper com a soci tecnològic clau per a les marques que persegueixen el creixement multicanal".

Primer va ser Shein

L'aliança tancada per Shoppingfeed amb Temu és similar a la que va establir, el mes de març passat, amb la plataforma xinesa de comerç electrònic Shein. L'associació també contribueix als esforços de Shein per millorar contínuament l'experiència de compra dels clients europeus i crear més oportunitats de creixement per a les marques i venedors europeus locals.

L'aliança combina l'experiència de Shoppingfeed en la gestió de catàlegs amb l'abast global de Shein, que actualment té prop de 70 venedors espanyols dels aproximadament 100 actius a la seva plataforma de comerç electrònic. Gràcies a aquesta integració, Shoppingfeed simplificarà el procés d'integració de nous venedors amb SHEIN, optimitzant la gestió d'inventari i preus, i centralitzant la gestió de comandes en una única plataforma.