Telefónica Empresas ha llançat una plataforma que agrega els diferents tipus de transport públics i privats que es poden utilitzar en una ciutat i que permet a l'usuari planificar la seva ruta, així com reservar i pagar els diferents serveis que utilitzi, segons ha informat l'empresa en un comunicat aquest divendres. La plataforma, denominada 'Mobilitat com a servei', recull les dades i integra els diferents operadors de transport, com el metro, els autobusos de línia, els serveis de cotxe compartit o els aparcaments públics.
"Tot això es posa a disposició dels usuaris a través d'una aplicació que es pot descarregar des de les tendes online habituals d'Apple i Android", ha detallat la companyia. D'aquesta manera, els usuaris poden crear rutes multimodals i els turistes tindran la possibilitat de conèixer "en el seu propi idioma i de forma senzilla" les connexions amb l'aeroport i estacions de rodalies i les diferents opcions de desplaçament als punts d'interès turístic.
"Aquest model permet als usuaris afegir a l''smartphone' targetes digitals i també virtualitzar targetes físiques, fent més accessible el seu ús en temes de transport. A més, es poden integrar tant targetes moneder, com targetes virtuals turístiques per a diversos dies, altres targetes amb 'add-ons', o altres serveis complementaris", ha afegit.
El gerent de serveis intel·ligents per a empreses de Telefónica Espanya, Diego López, ha ressaltat que el mercat de la mobilitat connectada està en expansió i que cada vegada compta amb més solucions tecnològiques dedicades.
"Gràcies a la digitalització, es poden aprofitar les dades que s'originen a les ciutats per millorar la seva gestió i donar resposta a les diferents necessitats que estan sorgint en l'àmbit urbà. Així, es pot aconseguir una mobilitat integral més connectada, intel·ligent i sostenible", ha agregat López.