L’economista i directiu empresarial Salvador García-Ruiz serà el nou director de comunicació i màrqueting corporatiu de Telefónica. Per tant, serà el responsable de marca, patrocinis i mitjans de Telefónica a escala global. I s’integrarà al comitè executiu de l’operadora que presideix Marc Murtra.

García-Ruiz substituirà en aquesta posició a Eduardo Navarro, que es mantindrà com a president de Telefónica al Brasil i assessor en assumptes corporatius de presidència, com a mínim durant uns mesos, segons avança PR.

Salvador García-Ruiz (Santa Perpètua de Mogoda, 1976) és un economista especialitzat en la direcció de mitjans de comunicació. Des de l’any passat era director d’Indra a Catalunya, companyia tecnològica i de defensa que va liderar Marc Murtra fins que va ser nomenat president de Telefónica.

També és directiu en l’actualitat de Roka Furadada, start-up fundada per Judit Camargo que s’ha centrat en la investigació i producció de cremes solars i productes dermatològics.

En el sectors dels mitjans, García Ruiz va ser conseller delegat del diari Ara (2013-2019). També ha estat director del grup cooperatiu Abacus (2021-2023), de recerca de la Fundació Catalunya-La Pedrera (2011-2013) i director d’operacions de la desapareguda Caixa Manresa (2004-2010). En els seus inicis professionals va treballar per a les consultores Mckinsey i Goldman Sachs.

És llicenciat en Economia por la Universitat Pompeu Fabra (UPF) y màster en Administració d’Empreses (MBA) por la Universitat de Nova York (NYU). A més, ha estat professor de la Facultat de Ciències Econòmiques de la UPF i és membre del seu consell social.

Estratègia de Telefónica

Telefónica centrarà la seva nova estratègia en consolidar-se, simplificar-se i en la ciberseguretat, segons va avançar aquest dimarts Marc Murtra en un contacte amb la premsa, que li va preguntar pel nou pla estratègic de l’operadora, que presentarà el 4 de novembre vinent.

Murtra va subratllar que Europa no compta actualment amb empreses que tinguin prou escala per invertir i, davant d'aquest panorama, planteja com a solució que es deixi a la indústria de les telecomunicacions consolidar-se en aquest continent a canvi d'un “contracte social” que els permeti invertir en tecnologia i ciberseguretat, atreure talent i pensar a llarg termini.

Va recalcar que la gran majoria dels productes digitalsinclosos els productes de ciberseguretat, no són europeus. Això és un problema i crea vulnerabilitats". Respecte a la simplificació, no va donar més detalls.

Murtra va participar aquest dimarts en l'edició 2025 del FT-Connect Europs Summit, una trobada que organitza l'Associació Europea d'Operadors de Telecomunicacions (Connect Europe) i el Financial Times i que va reunir a líders de l'àmbit legislatiu, reguladors, analistes de tot el món i executius del sector.