FlixTrain, filial de l'empresa alemanya de viatges Flix, ha firmat amb Talgo un contracte marc per a la fabricació i el manteniment de fins a 65 trens d'alta velocitat (Talgo 230) per un import de fins a 2.400 milions d'euros, amb una primera comanda en ferm de 30 composicions per uns 1.100 milions. Els trens estan dissenyats per ser operats per tot Europa, preparades inicialment per a Alemanya, Àustria, Països Baixos, Dinamarca i Suècia, segons ha informat Talgo, fabricant ferroviari espanyol, a la Comissió Nacional del Mercat de Valors (CNMV).

Aquests trens compten amb una interoperabilitat que permet operacions transfrontereres sense interrupcions i comptaran amb accessibilitat total en l'àmbit d'andana i un alt nivell de digitalització de sistemes, explica aquest dimarts Talgo en un comunicat. En concret, el contracte comprèn la fabricació i el manteniment de fins a 65 composicions Talgo 230, per a una velocitat màxima de 230 km/h. Dins del mateix s'ha fet una primera comanda per al lliurament de 30 trens per 1.060 milions que se subministraran sense locomotores (fabricades per un tercer) i el seu manteniment durant 15 anys.

Cada unitat estarà composta per un cotxe d'extrem amb cabina de conducció, un nombre variable de cotxes intermedis d'alta capacitat per a passatgers, incloent-ne un per a persones amb mobilitat reduïda, i un cotxe de cola que farà d'interfície amb la locomotora, detalla Talgo. Ha apuntat a més que el mercat europeu continua sent estratègic per a la companyia i que l'adjudicació d'aquest contracte representa un important pas endavant, realçant les prestacions tecnològiques i operatives de la seva plataforma Talgo 230.

Segons el president del grup, Carlos Palacio, el Talgo 230 és la millor solució per millorar la mobilitat ferroviària a tot Europa, en particular en el segment de viatgers Intercity.

Flix Train

El CEO i cofundador de Flix, André Schwämmlein, ha avançat que volen ampliar "significativament" els serveis de FlixTrain en els anys vinents, començar "una nova era" per als viatges ferroviaris a Alemanya i Europa i augmentar la seva quota de mercat. La companyia utilitzarà aquests nous trens d'alta velocitat per aprofitar el potencial del mercat a Alemanya i Europa. Ací, es preveu que creixi a Alemanya un 45% fins a 2030 en comparació amb 2021. A tot Europa, el potencial el 2023 s'estimava en 27.000 milions, amb un creixement anual del 4 al 5%.

Talgo va perdre 7,1 milions fins al març, davant uns guanys de 10,4 milions d'un any abans, enmig de demores en el tancament de l'operació de compra per part de Sidenor del 29,7 % de la companyia. Les pèrdues es van deure als menors ingressos (154,2 milions, un 7,4% per sota d'un any abans) per un "grau d'avanç inferior al planificat" als contractes i perquè no ha registrat noves entrades de comandes.

De moment, continua la negociació entre els accionistes de Talgo que volen vendre el 29,7% del capital (el fons Trilantic i la família Oriol) a Sidenor, al que acompanyen el fons públic basc Finkatuz i les fundacions de les caixes basques BBK i Vital, després del preacord firmat el passat 14 de febrer.

Les accions de Talgo van tancar la sessió de dilluns en 3,36 euros després de pujar un 2,13%.