Any de reptes per a la marca de moda Silbon. La companyia cordovesa ha tancat el 2022 amb 30 milions d'euros en vendes i amb una cinquantena de punts físics repartits pel país. L'empresa, nascuda el 2009 amb una inversió inicial de tres mil euros i poc més de 30 jaquetes a la venda, ha acabat l'any amb una facturació bruta de 30 milions d'euros, cinc milions d'euros per sobre dels 25 milions d'euros previstos el mes de setembre de 2022.

D'aquesta manera, la marca supera en dotze milions d'euros la xifra de tancament de l'exercici anterior i es converteix en la marca preppy (entre l'aire informal i la sastreria tradicional o de tota la vida) de moda nacional amb més creixement el 2022. A més, després de la seva expansió per Espanya i les vendes produïdes el 2022, el grup tèxtil té previst posar el focus en la internacionalització de cara a aquest any.

Talent de Suárez per a Silbon

Amb aquest increment de vendes, el negoci dirigit per Pablo López ha reforçat la seva plantilla amb la contractació d'Andrea de Juan com a directora de màrqueting, que venia d'ocupar el mateix càrrec a la Joieria Suárez, firma històrica fundada l'any 1943 del sector del luxe. Segons han explicat des de la companyia, De Juan ha arribat a Silbon en una situació "de creixement" i a fi de "consolidar estratègies de màrqueting i comunicació per seguir la línia ascendent que viu la marca cordovesa". Per a l'executiva, aquest moment ha suposat "l'oportunitat de formar part d'un projecte en ple creixement amb un gran potencial". En aquest sentit, De Juan ha subratllat que el seu principal objectiu és "donar suport a l'equip en la construcció de la marca i connectar-la amb el nombre més gran de persones a través de totes les eines de màrqueting i comunicació".

La nova directiva de Silbon ha treballat 19 anys en Suarez, sent els últims deu anys directora de màrqueting i comunicació de la firma. "Volia continuar treballant en una marca espanyola i buscava un projecte que portés l'emprenedoria al seu ADN, ja que aquest diferencial et permet continuar creant, innovant, sorprenent; elements que considero clau en màrqueting", ha assegurat de Juan. A més, dins del seu currículum, Andrea de Juan ha destacat la seva participació en la creació i llançament el 2010 de la firma Aristocrazy, sent directora de comunicació en els seus inicis. Anteriorment, la directiva, qui va començar la seva carrera a la multinacional Ogilvy, continuant com a executiva gestionant comptes com Telefónica, Guerlain o gestant el llançament de Terra.

Andrea de Juan
Andrea de Juan

Així, aquesta executiva madrilenya formada en Publicitat i RRPP, Master en Direcció Comercial i Màrqueting, ha agafat "el timó" d'un departament anteriorment ocupat per Carlos Galluzzo, que passa a ser Brand Manager de l'empresa cordovesa en la qual porta més de quatre anys de relació contractual. En paral·lel, la nova directiva compaginarà el seu lloc de treball a Silbon amb el de directora del màster de màrqueting de moda a la Universitat Internacional de La Rioja (UNIR), "evidenciant una completa formació i experiència des d'on poder aportar una visió estratègica global i la recerca constant de la diferenciació", segons han ressaltat des de la firma cordovesa.

Aposta pel metavers

Respecte a Silbon, l'empresa va iniciar la seva etapa fa catorze anys, amb l'home "com a protagonista". El 2018 es va obrir al guarda-roba infantil, el 2021, al de la dona (Silbon Woman) i arriba a 2023 amb Oxygen, "la línia versàtil més compromesa amb el medi ambient". A més, el passat exercici va destacar per les primeres obertures de botiga al Metavers (univers postrealitat, un entorn multiusuari, perpetu i persistent que fusiona la realitat física amb la virtualitat digital) i establiments corners a grans magatzems com El Corte Inglés, on es poden trobar articles exclusius Woman.

Silbon Bar, la novetat de la marca

En total, cinquanta punts de venda físics, una plantilla que supera els dos-cents treballadors i la inauguració de Silbon Bar, el primer establiment dedicat a la restauració. L'espai compta amb 60 metres quadrats de superfície amb una capacitat per a unes 30 persones al seu interior, a més d'unes 25 més a l'exterior, ja que compta amb una terrassa amb sis vetlladors de quatre cadires cada un.

Destinat a ser un bar de tapes i de fer un beure a les tardes, la carta està associada a la moda i enfocada a tots els públics. Els productes que ofereix són de la zona i, en especial, de la província de Còrdova. D'aquesta manera, des de Silbon no descarten noves obertures si la proposta acaba quallant al mercat.