Seat preveu produir 519.800 vehicles a la seva planta de Martorell (Barcelona) aquest 2024, una xifra que suposa un 17% més que l'any passat i que està també per sobre de les unitats acoblades l'any previ a l'impacte de la pandèmia. La direcció de l'automobilística va facilitar aquesta estimació de producció als sindicats durant l'última reunió del comitè intercentres, celebrada la setmana passada i en la qual es va acordar el calendari laboral del mes de maig.

El fabricant del Grup Volkswagen va tancar el 2023 amb unes 443.000 unitats produïdes a la planta catalana (només 50.000 cotxes menys que el 2019) i va obtenir un benefici després d'impostos de 548 milions d'euros, davant els 68 milions d'un any abans. La millora del grup es va veure impulsada pel bon comportament de la marca prèmium Cupra, llançada el 2018, i la recuperació de les vendes després de la patacada de vendes per la pandèmia.

Rumb als 519.800 vehicles

Amb la previsió d'arribar aquest any als 519.800 vehicles, l'empresa automobilística es garantiria que es cobreix la demanda dels models Seat Eivissa i Arona, tant de clients com dels mercats, segons han explicat fonts dels sindicats. Amb aquest mateix objectiu, s'han habilitat com a dies feiners tots els dissabtes del pròxim mes de maig en les línies 1 i 3 de Martorell.

Després d'obtenir els millors resultats de la seva història, el conseller delegat de Seat i Cupra, Wayne Griffiths, va admetre fa pocs dies que aquest 2024 serà "clau per a la companyia" perquè ha de dur a terme l'adaptació de la seva fàbrica a Martorell per a la producció de cotxes elèctrics.

La producció d'aquests vehicles, que s'acoblaran sobre la plataforma MEB +, arrencarà amb el Cupra Raval a finals de 2025, amb el llançament previst en el primer semestre de 2026. En la mateixa línia, que començarà a transformar-se al setembre, es produirà el model elèctric petit de la marca Volkswagen.

Volkswagen eleva un 13,1% el seu benefici

El grup automobilístic alemany Volkswagen, per la seva part, va obtenir un benefici després d'impostos de 17.928 milions d'euros el 2023, la qual cosa suposa un augment del 13,1% en comparació amb els 15.852 milions d'euros de 2022, segons les dades publicades aquest dimecres per la companyia. La facturació de Volkswagen va assolir els 322.284 milions el 2023, un 15,5% més que el 2022, després de vendre 9,24 milions de vehicles a tot el món, el que va suposar un increment de l'11,8% en la comparació amb l'any anterior.

El fabricant automobilístic alemany, que té previst llançar 30 nous models al llarg d'aquest any, va apuntar que el seu programa de millora de la rendibilitat li aportarà més de 10.000 milions d'euros fins a final de 2024. El grup espera que la seva facturació creixi aquest any un 5% i que el marge operatiu sobre vendes se situï entre el 7% i el 7,5%.