L'aposta estratègica de Seat per la seva marca prèmium Cupra, llançada el 2018, marca de nou el creixement de vendes de l'empresa, que ha venut un 35% més de cotxes aquest 2024 i assoleix els 519.200. Concretament, Cupra ha assolit el seu rècord històric en vendre 230.700 unitats, un 50% més que el 2022, i arriba ja als 530.000 cotxes venuts des del seu llançament fa 5 anys.

Malgrat el creixent pes de Cupra en les vendes de la firma, els models de Seat continuen venent més i van créixer també, un 24%, per assolir els 288.400 vehicles entregats el 2022. "Aquestes xifres de vendes demostren que SEAT S.A. compte amb l'estratègia adequada amb les seves dues marques", ha assenyalat Wayne Griffiths, CEO de Seat. "Els resultats rècord de Cupra i que la marca Seat hagi tornat a créixer demostra que estem superant les dificultats a què ens hem enfrontat en els últims anys, com la covid-19 i l'escassetat de subministraments. Malgrat el difícil context econòmic actual, mirem al futur amb veritable optimisme", ha afegit.

El mes passat va ser el millor desembre de la història de la companyia, ja que Seat i Cupra van sumar 47.200 lliuraments.

Alemanya, principal mercat

El principal mercat de la companyia no és Espanya, sinó Alemanya, on es van vendre 129.100 vehicles, un 22,6% més que l'any passat. Aquesta xifra va portar la companyia a un rècord de 4,5% de quota de mercat al país alemany. A Espanya, segon país amb més mercat, Seat va vendre un 26% més i arriba als 79.200 cotxes venuts. El Regne Unit, tercer mercat de l'automobilística, va registrar l'increment més important en vendre 57.800 cotxes, un 58,1% més que l'any passat. També a França el creixement va ser per sobre del 50%, fins i tot un 53,9%, i les vendes van arribar a 33.100 unitats. A Itàlia, les vendes van créixer un 25% de 25.300 a 31.600 cotxes entregats.

Anés dels principals mercats europeus. Seat ha superat les 20.000 vendes a Mèxic (amb 21.200 vendes, un 77,9% més) i Turquia (un 133,3% més), dos mercats a l'alça per a l'empresa. A Polònia, la companyia va assolir un creixement del 82% en vendes i el màxim històric també a Dinamarca, amb 9.500 cotxes i una quota del 5,4%.

Cupra, expliquen des de la companyia, reforça la seva posició com "una de les marques d'automoció que més creix a Europa". Alemanya, de nou, és el seu mercat més important amb 73.200 lliuraments i un 23,8% més que l'any passat, mentre que el Regne Unit supera Espanya amb 25.700 vendes. A Espanya s'han venut 19.600 Cupra, un 43% més que l'any passat. La firma aposta per la sortida del Cupra Tavascan, a finals de 2024, com a nou impuls.

Millora en la planta de Martorell

Quant a producció, Seat i Cupra van assolir una producció de 534.257 cotxes, un 27% més que l'any passat i la producció a Martorell, que inclou l'Audi A1, va arribar als 443.443 vehicles, un 20,9% més que en 2022 gràcies en part a la millora en els subministraments.

La marca Seat també ha tornat a créixer aquest any amb l'Arona com a gran vencedor en haver venut 89.000 unitats, un 25,3% més. Espanya continua sent el principal mercat de la marca, amb 59.700 unitats venudes i un 21% més que l'any anterior, mentre que Alemanya el segueix de prop amb 56.800 vendes. Encara que en els últims anys Seat ha deixat clar que la seva aposta és Cupra per a la transició elèctrica, els sindicats aposten per mantenir també la marca Seat en aquest canvi energètic i Griffiths ha deixat la porta oberta a fer-ho amb algun model petit en els últims mesos.