El conseller delegat de Seat i Cupra, Markus Haupt, ha anunciat el pla més ambiciós de la marca en l'última dècada: la renovació completa de la seva gamma de vehicles en els pròxims quatre anys, tots ells amb una versió electrificada. Aquesta estratègia, que s'allargarà fins al 2029, vol rellançar la marca històrica i adaptar-la als nous temps de la mobilitat sostenible, sense renunciar al seu esperit jove i dinàmic. "Hem pres una decisió clara: apostem per Seat", ha afirmat Haupt de manera contundent, dissipant així els rumors que havien planejat sobre un possible abandonament de la marca en benefici de Cupra. L'anunci, el primer de Haupt com a CEO permanent després d'ocupar el càrrec en funcions des de l'1 d'abril fins al passat 9 d'octubre, marca la línia a seguir per a la companyia amb seu a Martorell. El pla de renovació es desplegarà de forma progressiva i programada, començant pels models més urbans:

  • 2027: S'introduiran les versions mild-hybrid dels populars Seat Ibiza i Seat Arona.
  • 2028: Arribarà la versió completament híbrida del Seat León, el model insígnia de la marca.
  • 2029: Amb l'actualització del Seat León i del Seat León Sportstourer, la gamma de la marca quedarà completament renovada, assegurant que cada model ofereixi una opció de propulsió electrificada.

Haupt ha destacat que aquesta transformació no només és tècnica, sinó també estratègica, i es recolza en tres pilars fonamentals: "el producte, la xarxa comercial i la comunicació". Les declaracions de Haupt es produeixen en un moment crucial per a l'empresa. La fàbrica de Martorell es troba immersa en un complex procés de reconversió per a la producció de vehicles elèctrics, una transició que està marcant el ritme de les entregues.

En aquest sentit, el conseller delegat ha valorat positivament haver lliurat 194.200 cotxes als clients en el que va d'any, una xifra que considera sòlida "tenint en compte que Martorell està en plena transformació cap a l'electrificació". Un altre factor clau per al futur immediat és l'adaptació a la nova normativa europea d'emissions. Haupt ha anunciat que tant l'Ibiza com l'Arona "aviat compliran amb la normativa Euro 7", una garantia que assegura la continuïtat comercial dels dos models més venuts de la marca en el mercat europeu durant els propers anys, abans de la seva electrificació definitiva.

Més enllà de la tecnologia, la companyia treballa per reforçar la identitat de Seat. Haupt assenyala que estan "optimitzant el diagrama per oferir cotxes amb caràcter i de qualitat", i subratlla el compromís amb el client mitjançant "una àmplia gamma d'accessoris completament dissenyats i desenvolupats segons les seves necessitats". La renovació també és estètica i comunicativa.

El màxim directiu ha parlat de "nous colors, una identitat visual revitalitzada i una energia renovada en els cotxes, concessionaris i estratègia de màrqueting", tot recolzat per una "xarxa de servei consolidada". Aquest rellançament busca connectar amb l'essència que Haupt ha definit en una trobada amb els mitjans de comunicació a Eivissa: "Eivissa no només dona nom al model; captura l'essència del que som, joves, dinàmics i de ment oberta".

L'anunci s'emmarca en la celebració del 75è aniversari de Seat, una efemèride que Haupt ha aprofitat per recordar el paper fonamental de la marca en la història recent d'Espanya. "Seat ha transformat la mobilitat de milions de persones", va assegurar, destacant la seva presència en més de 70 països. "Reflecteix l'esperit d'optimisme i progrés que ha impulsat Espanya en les últimes dècades". Des de la seva fundació, Seat ha venut més de 21 milions de vehicles. Un dels actius més valuosos de la marca és la seva capacitat per atreure clients joves, amb una mitjana d'edat que és deu anys inferior a la mitjana de la resta del Grup Volkswagen. Una joventut que, segons la nova estratègia, es pretén conjugar ara amb la sostenibilitat i la innovació tecnològica per assegurar-ne el futur.