Seat va tancar l'any 2023 amb rècord de beneficis. La marca automobilística va disparar el benefici operatiu fins als 625 milions d'euros, davant els 33 milions registrats el 2022. La millora del grup es va veure impulsada pel bon comportament de la marca prèmium Cupra, llançada el 2018, i la recuperació de les vendes després de la devallada de vendes a causa de la pandèmia.

La companyia liderada per Wayne Griffiths va assolir una facturació de 14.333 milions d'euros, la qual cosa suposa un 31% més que l'any anterior. Les vendes de vehicles amb les marques Seat i Cupra van pujar un 34,6% i van assolir les 519.000 unitats. Aquest augment es va deure en gran manera al bon comportament de la marca Cupra (un 50,9% més, fins als 231.000 vehicles) i al creixement de Seat (un més 20%, fins als 288.000 vehicles).

Respecte a la producció de vehicles, el grup va assolir les 533.000 unitats, un 27% més que l'any anterior. Si se sumen les unitats del model Audi A1 fabricades a Martorell, la xifra arriba als 602.000 turismes. Els vehicles amb major demanda van ser els models Cupra Formentor i Seat Arona. En concret, del Cupra Formentor es van lliurar 124.670 unitats (unes 20.000 més que l'any anterior), del Seat Arona es van vendre 76.594 cotxes i del Seat Eivissa 74.355 unitats.

El marge operatiu de Seat i Cupra es va disparar el 2023, en passar del 0,3% de 2022 al 4,4% de l'any passat, per sobre del de la mateixa marca Volkswagen, que va registrar un 4,1%. “Aquest resultat es va deure principalment a l'èxit de Cupra, els majors volums de vendes i els efectes positius de les millores en l'eficiència”, ha celebrat Volkswagen aquest dimecres durant la presentació de resultats del grup Volkswagen.

Volkswagen eleva un 13,1% el seu benefici

El grup automobilístic alemany Volkswagen, per part seva, va obtenir un benefici després d'impostos de 17.928 milions d'euros en 2023, la qual cosa suposa un augment del 13,1% en comparació amb els 15.852 milions d'euros de 2022, segons les dades publicades aquest dimecres per la companyia. La facturació de Volkswagen va arribar els 322.284 milions en 2023, un 15,5% més que en 2022, després de vendre 9,24 milions de vehicles a tot el món, la qual cosa va suposar un increment de l'11,8% en la comparació amb l'any anterior.

Per part seva, el benefici atribuït als inversors va augmentar un 7,6% en 2023, fins als 16.013 milions d'euros, al mateix temps que el benefici operatiu de Volkswagen, abans d'extraordinaris, va créixer l'any passat un 2,1%, fins als 22.576 milions d'euros, i el marge operatiu es va situar en el 7%, nou dècimes menys que en 2022.

El fabricant automobilístic alemany, que té previst llançar 30 nous models al llarg d'aquest any, ha apuntat que el seu programa de millora de la rendibilitat li aportarà més de 10.000 milions d'euros fins a finals de 2024. El grup espera que la seva facturació creixi enguany fins a un 5% i que el marge operatiu sobre vendes se situï entre el 7% i el 7,5%.