Audi no fabricarà una versió elèctrica del seu model A1, el qual s'acobla a la fàbrica del grup Volkswagen (al qual pertany la marca) a Martorell (Barcelona). Així ho ha afirmat en una trobada amb la premsa la vicepresidenta mundial de vendes d'Audi i membre del consell d'administració de Volkswagen, Hildegaard Wortmann.

Després de la presentació de resultats d'Audi, el conseller delegat de la companyia, Markus Duesmann, va afirmar que encara no tenen planejat un "successor directe" del A1 per a la planta de Martorell. El motiu principal és que han d'ajustar la seva gamma de models. En aquest sentit, Wortmann ha assenyalat que no avaluen produir un vehicle elèctric "per sota del A3 o el Q3" per a una "marca 'prèmium' com Audi".

Preguntada sobre si a Audi es preveu la possibilitat de llançar algun model elèctric assequible, com el ID.2all presentat per Volkswagen aquesta setmana, Wortmann ha insistit que un cotxe "de masses" com aquest és "perfecte" per a Volkswagen, però que no té encaix dins del posicionament com a marca de "luxe" d'Audi. Així mateix, ha assenyalat que el grup Volkswagen compta amb diverses marques més enfocades al "volum", com Volkswagem, Skoda, Seat o Cupra, i ha ressaltat que aquesta última no competeix amb Audi.

La normativa Euro 7 tindrà un "impacte significatiu"

D'altra banda, Wortmann també ha parlat de la proposta actual de la normativa Euro 7, més restrictiva quant a les emissions dels automòbils a la UE i que ha rebut una forta contestació per part del sector de l'automòbil europeu. Així, s'ha posicionat en la mateixa línia que les principals organitzacions del sector, com l'Associació Europea de Fabricants d'Automòbils (ACEA), i ha valorat que, en cas d'aprovar-se en els termes actuals, tindrà un "impacte significatiu" per a les empreses.

Una situació que es donarà per derivar grans quantitats de recursos per optimitzar uns motors de combustió que, en principi, deixaran de poder vendre's a la Unió Europea a partir de 2035. Així, ha ressaltat que recolzaria la mesura si realment suposés un gran avenç quant a la descarbonització, però considera que no és així i ha indicat que espera que a la UE s'adonin de l'impacte que aquesta mesura pot arribar a tenir per a les empreses automobilístiques, que fins i tot han apuntat a la possibilitat del tancament de fàbriques, amb la conseqüent pèrdua d'ocupació.

A més, considera que l'encariment dels motors de combustió que suposaria adoptar Euro 7 en els seus termes actuals seria contraproduent també perquè dificultaria que la gent canviés de cotxe, la qual cosa redundaria en un envelliment del parc automobilístic europeu.

En aquest context, també ha parlat dels combustibles sintètics, en els quals està realitzant inversions Porsche i que el Govern alemany ha demanat que s'incloguin en l'acord per a 2035 a la UE relatiu a la venda de cotxes de combustió i la decisió definitiva dels quals ha estat posposada a causa de les reticències manifestades també per l'Executiu italià. Segons l'opinió de Wortmann, la utilització dels combustibles sintètics pot ser una solució per facilitar la transició cap a l'electrificació, que, segons el seu parer, és la millor opció en aquests moments i també l'aposta d'Audi.

Sobre les subvencions dels Estats Units

Quant a la seva opinió sobre la Llei de Reducció de la Inflació (IRA) nord-americana, dotada amb 369.000 milions de dòlars per incentivar iniciatives industrials verdes, la directiva ha assenyalat que "és un pas positiu" per lluitar contra el canvi climàtic, si bé ha instat la UE a "prendre mesures a Europa" per fomentar la indústria de la regió.

"Necessitem que Amèrica del Nord estigui forta i tenir una regió asiàtica forta, inclosa la Xina, per descomptat. Però els tres (al costat d'Europa) haurien d'estar en equilibri per ser més resistents i més robustos, especialment amb turbulències com les que hem vist en els últims anys," ha opinat.

En aquest context, Wortmann també ha indicat que Audi no tem la penetració de les marques xineses a Europa ja que la firma compta amb una "història" i un "desenvolupament tecnològic" propis, així com una "tradició" en el segment 'prèmium'. Audi va registrar un benefici després d'impostos de 7.116 milions d'euros el 2022, la qual cosa suposa un augment del 25,96% en comparació amb els 5.649 milions d'euros que va guanyar de 2021, segons els resultats presentats aquest dijous per la companyia.

Així mateix, la multinacional va obtenir el 2022 el millor benefici operatiu de la seva història amb 7.550 milions d'euros, la qual cosa suposa un 37,3% més que els 5.498 milions d'euros de 2021, mentre que el seu marge operatiu es va situar en el 12,2%, és a dir, 1,8 punts percentuals més que a l'exercici precedent.