El Santander llança Navigator Global, una nova plataforma per impulsar el creixement internacional de les pimes. Es tracta d'una solució digital dissenyada pel banc per ajudar les empreses a expandir-se globalment, ja que connecta els usuaris amb proveïdors verificats, experts locals i informació en temps real, cosa que els permet avançar amb més confiança i reduir els riscos vinculats amb el comerç internacional.
La plataforma combina assessorament, coneixement i connexions, i ofereix una àmplia varietat de recursos i informació pràctica per a les empreses, tant si busquen exportar per primera vegada com si volen entrar en nous mercats, explica el Santander aquest dimarts, que ja oferia una versió similar al Regne Unit entre el 2021 i el 2025, que va ajudar més de 2.500 empreses en el seu procés d'expansió internacional.
Ara, la plataforma ha estat completament renovada i estarà disponible en més de 40 mercats. Navigator Global, que ja està disponible al Regne Unit, es llançarà als Estats Units a finals d'aquesta setmana. I després s'implementarà en tots els mercats on és present el Santander, incloent-hi Espanya, abans de final del 2026. També estarà disponible en països on el banc no té presència directa per mitjà de bancs associats.
El banc que presideix Ana Botín explica que Navigator Global aborda les tres principals barreres per al comerç internacional identificades en la investigació global de Santander sobre les pimes. Si bé, el 62% de les empreses afirma que la manca de claredat sobre la normativa i el compliment locals els impedeix entrar en nous mercats.
A més, el 58% assenyala que l'alt cost del fracàs és el seu principal obstacle per expandir-se a l'exterior. I més de la meitat (54%) indica que l'escassa visibilitat de socis i la dificultat per identificar contactes locals verificats representen grans barreres per al seu creixement. El Santander i Navigator Global van realitzar una enquesta a 1.250 empreses al Japó, Mèxic, Espanya, el Regne Unit i els Estats Units entre l'octubre i el desembre de 2024, amb més de 40 preguntes detallades sobre preparació per al comerç internacional, estratègies de preus i característiques de la plataforma.
I afrontant aquests desafiaments, el Santander espera ajudar les empreses a simplificar la presa de decisions, reduir costos i trobar suport verificat en cada etapa del procés comercial, a través de Navigator Global. A més de col·laborar amb socis bancaris, la plataforma treballarà amb socis comercials i una xarxa global de més de 250 proveïdors verificats.
Aquestes connexions, assegura el banc, estan dissenyades per ajudar les empreses a estalviar temps i diners, a més de reduir riscos. Així mateix, les empreses podran accedir a serveis globals, com ara solucions financeres, en moments clau de la seva trajectòria comercial.
Navigator Global, el responsable del qual és John Carroll, és un dels productes desenvolupats pel banc sota el model operatiu ONE Santander, que es basa en plataformes globals que permeten al grup fer una única inversió i desplegar-la a escala mundial.