En espera de la seva integració en Interparking, en el segon semestre de 2025, la junta d'accionistes de Saba ha donat el vistiplau als resultats de l'últim exercici. El gestor d'aparcaments, propietat ara de Criteria, va ingressar 318 milions d'euros el 2024, un 3,5% més que en 2023, i el resultat brut d'explotació (ebitda) es va situar en 144 milions, en línia amb l'obtingut l'any precedent (143 milions). La junta ha aprovat aquests resultats que fixen la ràtio d'ebitda sobre ingressos en el 45%, "una de les més elevades del sector internacionalment i reflex de l'alt nivell d'eficiència", segons exposa la companyia.
Amb una inversió global de 62 milions d'euros, el 2024, Saba va efectuar 101 operacions, entre nous projectes, renovacions i extensions de contracte, que afecten prop de 125.000 places. La fita més rellevant és la renovació del contracte d'Adif, per a l'explotació de la xarxa d'aparcaments de les estacions de l'AVE i llarga distància, que comprèn 55 estacions i 23.000 places a 49 ciutats, ampliables a 64 estacions i 30.700 places a 55 ciutats, quan acabin les obres a estacions com per exemple la Sagrera, a Barcelona i Chamartín, a Madrid. L'explotació del conveni serà vigent els 10 anys vinents, prorrogable 5 anys més. Saba emprendrà una inversió de més de 50 milions d'euros en aquest projecte.
Així mateix, destaquen a Espanya les renovacions dels contractes de l'Illa Diagonal (2.344 places), Hospital Sant Joan de Déu (519 places) i la Clínica Bupa (1.136 places), a Xile. A Portugal, es va aconseguir la renegociació del contracte d'ANA Aeropuertos (14.050 places) i a Alemanya, la renovació del de Berlín Vivantes (1.200 places).
Així, la companyia assumeix la gestió de 340.000 places a 1.004 aparcaments, repartits entre 9 països. Opera en establiments d'Espanya, Itàlia, Regne Unit, Portugal, Xile, Alemanya, Eslovàquia, la República Txeca i Andorra, amb una plantilla de 2.065 empleats. La divisió d'aparcaments en rotació va créixer un 3%, mentre que el nombre d'abonats va avançar un 6%. Aquesta tendència positiva s'ha mantingut el 2025 i en el primer trimestre d'aquest any l'activitat comparable assoleix un 1% més que en el mateix període de 2024, mentre que els abonats, un 8% més. En termes econòmics, els ingressos van ascendir un 5% i l'ebitda, un 6,5% més, abans de rendes, en el primer trimestre de 2025, segons ha informat la companyia aquest dimecres després de la celebració de la junta.
Amb aquest perímetre econòmic i estructural, i un deute financer comptable net de 477 milions d'euros a finals de 2024, Saba espera al dictamen de les autoritats europees en matèria de competència per procedir a la seva integració amb l'empresa belga Interparking. L'acord entre Criteria i els belgues controlats per AG Insurance i la gestora de fons APG, l'octubre de 2024, determina que el hòlding inversor de La Caixa ostentarà un 18% del capital de la futura companyia. En la seva intervenció en la junta d'accionistes, el conseller delegat de Saba, Josep Martínez Vila, ha estimat la situació financera de l'empresa, que ha procedit a un despalanquejament de més de 120 milions d'euros des de 2019, malgrat l'impacte de la pandèmia.
L'empresa resultant de la integració amb Interparking es convertirà en un referent europeu del sector, amb més de 2.000 aparcaments a 16 països d'Europa i Amèrica Llatina, gairebé 800.000 places d'estacionament i prop de 8.000 punts de recàrrega elèctrica, amb dades facilitades per Saba.

Balanç dels últims 14 anys
Martínez Vila, acompanyat del president de Saba, Salvador Alemany, ha fet un repàs de les fites del grup des de 2011, any de la segregació dels negocis escomesa pel grup Abertis. En el balanç destaquen que s'ha triplicat la presència en ciutats, de 60 a 189; multiplicat per 5 el nombre d'aparcaments, de 203 a 1.000; i per 2,5 el de places, de 136.000 a 340.000. S'han doblat els ingressos, de 173 a 318 milions d'euros, i multiplicat per 2,5 l'ebitda, de 58 a 144 milions d'euros.
Sobre l'últim exercici, el conseller delegat remarcat els avenços de posicionament al mercat britànic, el 2024. Saba va tancar un contracte de gestió, al Regne Unit, per a High Speed (HS1), amb 8.542 places. Aquest contracte inclou la gestió dels 9 aparcaments de 4 estacions de la xarxa ferroviària d'alta velocitat entre Londres i Kent. Així mateix, Saba gestiona els 79 aparcaments, amb 10.500 places, de les estacions de Transport for London, l'organisme públic responsable de la majoria de la xarxa de transport de Londres, inclosa la de metro, busos, taxis, tramvies i algunes línies de tren. Al Regne Unit, Saba va renovar el 2024 el contracte de gestió de West Midlands
Trains, amb 8.066 places.
Destaquen també, al Regne Unit, els de gestió dels aparcaments de University Hospitals Dorset NHS Foundation Trust (2.000 places), a més dels de gestió de Cannock Chase & Lichfield Council (8.998 places). Així mateix, en noves operacions s'inclouen els contractes de gestió de Stade (1.501 places) a Alemanya, i Passeig Vinya Centro i Meds Los Trapenses, ambdós amb 1.200 places, a Xile. A la República Txeca, destaquen els contractes de gestió de Vydriaca (257 places) i TSK (1.697 places), els dos a Praga.
Punts de recàrrega
Els accionistes també s'han informat de l'evolució de la xarxa de punts de recàrrega per a vehicles elèctrics, en la qual Saba ha continuat invertint recursos. En concret, durant l'últim exercici, Saba tenia més de 1.600 punts de recàrrega elèctrica en aparcaments de tot el grup, 730 dels quals impulsats per Saba (un 20% més que el 2023) a través d'acords estratègics i la resta, gestionats per tercers. Als punts de recàrrega propis de Saba s'ha registrat el 2024 un estalvi de 1.100 tones d'emissions de CO₂, un 32% més que el 2023.
Respecte a aquesta part del negoci, Salvador Alemany ha reiterat que "els aparcaments no són part dels problemes generats pel trànsit a les ciutats, sinó que formen part de la solució; són localitzacions estratègiques en els centres urbans, amb capil·laritat en tota la ciutat i servei ininterromput per treballar com un agent integrat a la política i a la cadena de la mobilitat de persones i empreses (sharing, vehicle elèctric) i, així mateix, de mercaderies (última milla)".
En l'esfera de l'última milla, per exemple, a través de la recollida de les compres en els lockers o taquilles intel·ligents ubicats als aparcaments i amb accés 24/7. En l'actualitat, Saba té amb una xarxa de 244 lockers dels diferents operadors en tot el grup: InPost, Amazon, Pudo o Aliexpress, entre d'altres.