Ryanair ha llançat aquest divendres l'oferta més gran de seients de la seva història, més de 10 milions de places des dels aeroports espanyols per volar durant la temporada d'estiu del 2026, que en el sector aeri s'estén de març a octubre. La low cost, líder per passatgers a Espanya i a Europa, ofereix vols a més de 235 destinacions.
Segons Alejandra Ruiz, portaveu de Ryanair a Espanya, els vols que ha llançat la companyia ofereixen grans descomptes per a aquells que reservin amb antelació perquè els preus solen pujar a l'any nou.
"Tant si busques sol, mar, ciutat o tot l'anterior, l'oferta d'estiu 2026 de Ryanair ofereix les principals destinacions de sol com Alacant, Corfú, Faro, Fuerteventura, Gran Canària, Eivissa, Lanzarote, Màlaga, Malta, Palerm, Palma, Rodes, Santorini i Tenerife. Així com emocionants escapades urbanes a Atenes, Barcelona, Dubrovnik, Lisboa, Madrid, Milà, Pisa, París, València i Roma", assenyala en un comunicat.
La nova oferta de Ryanair és rècord malgrat que la companyia aèria ha prescindit de milions de places pels problemes amb Aena. El passat mes d'octubre, la companyia aèria va anunciar que la programació d'estiu del 2026 a l'Espanya regional comptaria amb 1,2 milions de places menys, el 10% del que tenia previst inicialment.
A més, Ryanair va decidir suprimir tots els vols amb origen o destinació a l'aeroport d'Astúries perquè Aena es nega a abaixar les taxes aeroportuàries d'aeroports regionals espanyols. Aquests retalls se sumen al milió de seients que Ryanair ja va reduir en els destins regionals espanyols per a la temporada d'hivern 2025.
La companyia aèria irlandesa assegura que va presentar dos plans de creixement –incloent-hi aeroports que ara ha decidit tancar– a Aena i al Govern espanyol. I aquests plans haurien augmentat el trànsit de Ryanair a Espanya en un 40% per al 2030, assolint els 77 milions de passatgers a l'any. "Tanmateix, el Govern va decidir ignorar les propostes, augmentar les taxes aeroportuàries i sacrificar el creixement potencial i la creació d'ocupació", explicava Ryanair a l'octubre.
Per a Michael O’Leary, conseller delegat de Ryanair, “Aena i el seu principal accionista, el Govern espanyol, estan perjudicant el creixement del trànsit regional, el turisme i l’ocupació a Espanya mitjançant taxes aeroportuàries elevades i augments de preus injustificats". Al seu parer, Aena hauria de reduir les taxes aeroportuàries als aeroports regionals poc utilitzats, però en lloc d’això, les augmentarà en un 7%, cosa que suposa el major increment de les taxes en més d’una dècada.
I per aquest motiu Ryanair ha traslladat els 1,2 milions de seients que tenia previstos d'oferir als aeroports regionals d'Espanya en el segon semestre del 2026 a altres aeroports més grans d'Espanya, però principalment a aeroports competidors de menor cost a Itàlia, el Marroc, Croàcia, Suècia i Hongria.
