Els clients de Revolut podran tenir un IBAN espanyol en poc temps. El neobanc ha rebut llum verda dels reguladors per canviar el número de compte dels seus usuaris (que actualment operen amb un de lituà) i té previst realitzar les primeres migracions en només dos mesos. La companyia no farà tots els canvis al setembre, ja que actualment frega els 2 milions d'usuaris i no té infraestructura per a això, té previst fer-ho en diverses fases, segons expliquen fonts de la companyia. Als primers ja els ha avisat a través d'un correu electrònic.

Els números de compte que Revolut assigna quan una persona es fa client a Espanya comencen per 'LT', ja que l'entitat utilitza una llicència lituana per operar des que va aterrar al nostre país el 2015. Però en aconseguir el vistiplau dels reguladors, el canviarà per un de nou, el codi inicial del qual serà 'ÉS', que és el que utilitzen tots els bancs tradicionals i digitals. N26, el seu competidor més gran a Espanya, va fer el mateix el 2019 quan el Banc d'Espanya li va autoritzar a canviar els números de compte alemanys 'DE' per espanyols 'ÉS'.

Amb el nou número de compte, els clients de Revolut tindran més fàcil cobrar la nòmina, domiciliar els seus ingressos o les subscripcions. L'objectiu de l'entitat, de fet, és convertir-se en el banc principal dels seus clients, on reben tots els seus ingressos. Fins ara, molts usuaris havien tingut dificultats per operar amb aquest compte pel fet de tenir un IBAN estranger. Les empreses solen posar traves, encara que és legal. A partir de setembre, tanmateix, aquests comptes tindran les mateixes característiques que les de qualsevol altre banc, així que no hi haurà més problemes.

Tenir un número de compte local també permetrà a Revolut apropar postures amb Bizum, que precisament demana als clients per donar-se d'alta de tenir associat un número de telèfon i ANAVEN espanyol; Revolut ja té experiència amb aquests canvis perquè el 2022 va completar la migració a l'IBAN d'Irlanda i va iniciar la de França, que l'està completant just ara.

A Espanya s'iniciarà en setembre i després d'ella, arribarà la de Portugal i Itàlia. El banc, que ha superat ja els 30 milions de clients a nivell grup, ha trepitjat l'accelerador als mercats europeus core, on més usuaris té. L'únic lloc on continuarà operant amb una llicència diferent de la bancària és al Regne Unit (el seu país origen), allà ho fa amb una llicència de diners electrònics, com porten fent des que va tirar endavant el Brexit.

Per poder fer aquestes migracions, Revolut va demanar permís primer al Banc Central Europeu i al Banc de Lituània, que el 2021 li van atorgar la seva primera llicència bancària europea. Ja el 2022, Revolut aconseguia una de pròpia a França i aquest 2023, a Espanya. I en aquest context, Revolut Bank s'ha 'empadronat' en el número 20 del Carrer Serrano de Madrid, com va avançar ON ECONOMIA.

L'entitat ha instal·lat allà la seva seu fiscal, però la seva seu social, on són les oficines, se situa al carrer Príncipe de Vergara (també a la capital) i a Spaces Mas de Roda (Barcelona) on treballen més de 500 empleats. Al capdavant de Revolut España es troben Eduardo Pérez Toribio, responsable de préstecs per a Espanya i Portugal, que és qui ha dut a terme tot el procés per aconseguir la llicència. I Ignacio Zunzunegui, responsable de creixement del banc.

Revolut dona un preavís de dos mesos als seus clients

No tots els clients de Revolut han rebut un email amb l'avís d'aquests canvis perquè el banc digital, que s'apropa ja als 2 milions de clients a Espanya, té previst fer-ho en diverses fases (pot durar un any) i només ha avisat aquells amb els que començarà al setembre.

"Migrarem el teu compte a la nostra sucursal espanyola d'aquí a dos mesos. Aquest procés podria allargar-se, però en qualsevol cas et comunicarem la data exacta molt aviat", indica Revolut en aquesta comunicació. Els bancs, per llei, han de donar aquest preavís quan fan canvis en els comptes dels clients, així l'esmentat client té temps per decidir si vol donar el compte de baixa o accepta els canvis.

Revolut també planteja aquesta opció. "Si per alguna raó no vols que et migrem a la nostra sucursal espanyola, recorda que pots tancar el teu compte en qualsevol moment". En ningun cas donarà l'opció de mantenir l'IBAN lituà, expliquen. Així mateix, l'entitat recorda al client que no ha de fer res, és el mateix Revolut que s'encarrega de fer aquesta migració. Això sí, quan acabi, si l'usuari tenia algun rebut o subscripció domiciliada amb l'anterior número (el lituà) haurà d'avisar que ara en té un de nou i realitzar el canvi.