Repsol subministrarà combustibles marins renovables a Norwegian Cruise al Port de Barcelona des del 2026 i durant un període de vuit anys. En concret, els primers subministraments seran de biocombustibles i, a partir del 2029, metanol renovable. El subministrament es farà directament als vaixells de les diferents marques de creuers de la companyia que fan escala a les terminals del Port de Barcelona: Norwegian Cruise Line, Oceania Cruises i Regent Seven Seas Cruises.
Els termes de l'acord estan vinculats a l'estratègia de Repsol, que produirà metanol renovable a les instal·lacions de la futura Ecoplanta de Repsol a Tarragona. Aquest projecte, pioner a Europa, transformarà residus urbans en combustibles renovables i productes circulars. La nova planta, que començarà a operar el 2029, tindrà capacitat per processar fins a 400.000 tones de residus sòlids urbans a l'any i convertir-los en 240.000 tones de combustibles renovables i productes circulars.
Norwegian Cuise Line és la primera empresa a signar un acord de subministrament de metanol renovable de l'Ecoplanta. L'acord entre Repsol i Norwegian Cuise Line s'ha establert tenint en compte l'entorn regulador internacional i el compromís de zero emissions netes per al 2050 de totes dues companyies.
Tots els combustibles proporcionats en virtut de l'acord estan certificats sota el marc d'ISCC EU i compleixen els estàndards necessaris per donar suport al compliment ambiental i el full de ruta de descarbonització de Norwegian Cruise Line.
Menys petjada de carboni
El director general de Transformació Industrial i Economia Circular de Repsol, Juan Abascal, va assenyalar que aquest acord és "una fita que posa de manifest que els combustibles renovables estan a punt per exercir un paper clau en la reducció de la petjada de carboni del sector marítim". "En associar-nos amb Norwegian Cruise Line, una de les principals companyies de creuers del món, demostrem que els combustibles renovables ja es poden desplegar a escala per començar a reduir immediatament les emissions al mar", va dir.
Per la seva banda, el president i conseller delegat de Norwegian Cruise Line Holdings, Harry Sommer, va assegurar que aquesta aliança suposa "un excel·lent exemple de com la col·laboració entre indústries pot suposar un progrés significatiu". "Cal assegurar l'accés a llarg termini a combustibles marins renovables en un port europeu clau enllaça directament amb el nostre programa Sail & Sustain i demostra el nostre compromís d'avançar cap a un futur més sostenible", va afegir.
Fruit de la seva estratègia per les energies renovables, Repsol opera a Cartagena la primera planta de dièsel renovable i SAF de la península Ibèrica, amb una capacitat de 250.000 tones/any. A més, n'està construint una segona planta a Puertollano, amb 200.000 tones/any, prevista per començar a operar el 2026. L'any vinent també iniciarà operacions a la seva planta de demostració per a la producció de combustibles sintètics a Bilbao.
La companyia ven dièsel renovable en més de 1.300 estacions de servei a Espanya i Portugal, amb l'objectiu d'arribar a 1.500 a finals d'any, cosa que la converteix en una de les xarxes de combustibles 100% renovables més grans d'Europa. Repsol és també el principal proveïdor de SAF de la península Ibèrica, i dona suport a la descarbonització de l'aviació i al compliment del mandat del 2% de la UE.