Renfe posarà aquest dimecres a la venda 17.000 bitllets a set euros als trens Avlo entre Andalusia i Madrid per viatjar entre l'1 de juny, data en la qual començaran a circular, i el 30 de desembre.
El servei d'Avlo a Andalusia serà de dos trens diaris, un per sentit, en les relacions Sevilla-Madrid i Màlaga-Madrid, amb parades intermèdies a totes les estacions del recorregut. Les sortides des d'Andalusia seran a primera hora del matí (6:00 hores des de Sevilla i 9:54 hores des de Màlaga) i des de Madrid a les 17:50 hores en direcció Màlaga i a les 21:02 hores en direcció Sevilla.
Oferta diària de 1.752 places entre Andalusia i Madrid
Els trens Avlo tindran parada a totes les estacions intermèdies de recorregut: Antequera Santa Ana, Pont Genil, Còrdova, Villanueva de Córdoba, Puertollano i Ciudad Real. Des de totes les estacions andaluses podran adquirir-se els bitllets a set euros per a trajectes amb Madrid. Cada tren Avlo ofereix 436 places més unes altres dues d'específiques per a persones amb la mobilitat reduïda, el que suposa una oferta diària entre Andalusia i Madrid de 1.752 places. Totes es posaran a la venda en classe única, denominada bàsica.
La comercialització serà en una única classe (bàsica) i sobre aquest preu, el client pot afegir serveis addicionals com la selecció de plaça, canvis o anul·lacions i equipatge addicional. El preu base inclou de manera gratuïta una maleta de cabina i una bossa de mà. Els menors de 14 anys tindran una tarifa bàsica de cinc euros i aquest bitllet sempre haurà d'anar acompanyat de l'emissió d'un bitllet d'adult (un màxim de dos bitllets de nen per adult). Les famílies nombroses també podran obtenir descomptes del 20% en cas de categoria general i del 50% per a famílies nombroses de categoria especial.
Iryo ja s'ha estrenat a Andalusia
Un dels competidors d'Avlo ja s'ha estrenat a Andalusia. Es tracta d'Iryo, un dels dos operadors privats d'Alta Velocitat a Espanya, que va iniciar el passat 31 de març els viatges comercials a Sevilla, Màlaga i Còrdova. El 2 de juny, només un dia després que ho faci el tren de baix cost de Renfe, aquest també arribarà a Antequera.
Iryo, la companyia participada per Air Nostrum, Trenitalia i Globalvia, ja té a la venda els bitllets de tot el 2023. L'operador ha engegat operacions amb quatre freqüències per a Sevilla i Màlaga amb parada a Còrdova (dos per sentit), que aniran augmentant gradualment fins a arribar, el 2 de juny, les dotze freqüències en la ruta Madrid-Córdoba-Sevilla (sis per sentit) i deu en la ruta Madrid-Córdoba-Málaga (cinc per sentit).
Finalment, en aquesta mateixa data, ampliarà a quatre les seves destinacions a Andalusia, incloent-hi la connexió amb Antequera, que tindrà dues freqüències diàries. En els pròxims anys, Iryo preveu transportar 2,5 milions de passatgers a l'any a Andalusia, la qual cosa generarà una despesa turística del voltant de 350 milions d'euros a l'any, segons les seves estimacions.