La companyia Idilia Foods, fabricant de les marques Nocilla, ColaCao, Paladín i Okey, ha adquirit l'empresa britànica de batuts Shaken Udder, la seva primera operació de compra internacional. El grup Idilia, la firma de la família Ferrero, que no ha donat a conèixer l'import de la compra, reforça el seu negoci en el sector dels batuts, amb una gamma de 20 referències -entre elles batuts proteics- i una facturació de 40 milions anuals.
El propietari de Colacao entra al Regne Unit amb la compra de los batuts Shaken Udder, una empresa impulsada pel matrimoni Jodie i Andy Howie, el 2004 a Tiptree (Essex), que van introduir inicialment els seus batuts als festivals i que el 2014 van apropar el producte a les cadenes de distribució d'alimentació. Actualment, el producte es troba a les principals cadenes de supermercats del Regne Unit, amb més de 14.000 punts de venda. Inclou sabors com Chocolush, Caramelo Salado, Vainilla, Plàtan, Maduixa, Xocolata Blanca i Doble Xocolata.
La companyia britànica funcionarà com una unitat de negoci independent i conservarà al 100% del seu equip actual, "qui mantindrà una estreta col·laboració amb Idilia", segons ha informat Idilia aquest dilluns, en un comunicat. Amb aquesta adquisició, la companyia espanyola vol continuar impulsant el desenvolupament de la categoria de batuts, després de la compra del 50% de Cacaolat, el juny del 2024, compartint accionariat amb Damm.
“Shaken Udder té un encaix òptim en el plantejament estratègic d'Idilia i ens ajuda a portar molt més lluny el nostre propòsit corporatiu: crear aquests petits grans moments de plaer i emocions positives que contribueixen al benestar emocional de les persones", ha destacat Xavi Pons, conseller delegat d'Idilia. El grup considera que pot aportar valor al mercat dels batuts "de la mà d'una marca estimada, pionera i única", ha afegit Pons.
Idilia, que l'any passat va facturar 204 milions d'euros, un 7,4% més que el 2023, i va donar feina a 335 persones, també té com a objectiu potenciar el seu negoci internacional, que preveu que assoleixi aproximadament el 20% de la seva facturació total el 2026. El fabricant de Parets del Vallès (Barcelona) ha mantingut la seva estratègia inversora dels últims anys, amb noves actuacions en matèria de sostenibilitat i R+D, que li proporciona la incorporació de noves categories de producte. També ha accelerat el seu posicionament en el sector de l'alimentació amb l'entrada a Cacaolat i en nous segments de producte com els snakcs, amb el llançament de Nocilla Barritas, les noves barretes farcides de cremosa Nocilla.
