El sindicat UGT i Menzies Aviation han assolit un principi d'acord que suposa la suspensió de la vaga de personal de terra prevista per a aquest cap de setmana als aeroports espanyols en els quals opera. Sense arribar a desconvocar l'aturada, en espera que es posi per escrit el pacte inicial, aquest cap de setmana hi haurà normalitat en els serveis a terra de les companyies aèries Emirates, British Airways, Avianca, Latam, American Airlines, EgyptAir, Turkish Airlines, Aer lingus, Norwegian, Wizz Air i Transavia, Malta Air, Lauda i Buzz, als aeroports Josep Tarradellas Barcelona-el Prat, Palma de Mallorca, Màlaga-Costa del Sol, Alacant-Elx Miguel Hernández i Tenerife Sud.

El secretari d'Acció Sindical i Negociació Col·lectiva de FeSMC UGT Balears, José Manuel Peces, ha advertit en tot cas que el preacord no suposa en cap cas la desconvocatòria de la vaga i que han acordat una suspensió de les aturades per a aquest cap de setmana després de tres dies de negociacions. Les mobilitzacions es van dur a terme els dies 16 i 17 d'agost, i estan convocades també per als dies 23, 24, 30 i 31 d'agost de 2025, a tots els seus centres de treball i a tots els aeroports del territori nacional on operen les esmentades companyies.

Al preacord a què han arribat inclou:

  • Regularització i abonament de les jornades garantides no realitzades el 2024 per planificació, amb lliurament de la documentació necessària per a la seva verificació.
  • Revisió i regularització dels complements ad personam fix i variable, amb l’aplicació de criteris favorables per a la plantilla i abonament de les quantitats pendents.
  • Reconèixer les progressions professionals amb efectes retroactius, tenint en compte el temps en situació d’incapacitat temporal com a temps efectiu de treball i abonant els endarreriments abans del 30 de setembre.
  • Millores organitzatives i socials: rotació equitativa de torns i descansos, planificació de vacances sense imposicions unilaterals, publicació mensual dels torns, reunions periòdiques amb la representació de la plantilla i resposta a les incidències en un màxim de 7 dies naturals.
  • Ajust dels quadrants anuals a la jornada màxima de conveni (1.700 hores).

El representant sindical ha explicat que per a la desconvocatòria de les aturades cal esperar que es posin "negre sobre blanc" els termes del preacord, referits principalment a millores en les lliurances, hores, rotacions i vacances. "La vaga contínua convocada", ha insistit, en declaracions a Europa Press.

El representant d'UGT s'ha referit a conflictes passats amb Menzies en els quals l'empresa "no hauria concretat en fets els acords assolits de paraula". De fet, la protesta s'ha generat per l'incompliment de les garanties salarials recollides al V Conveni de Sector d'Handling i els acords ratificats en AVENC, el desembre de 2024. Segons el sindicat, la companyia ha vulnerat reiteradament el compliment de les garanties salarials, "amb continus errors en nòmines i progressions no abonades", "ha abusat en la fixació de jornades, torns partits mensuals i absència de rotacions de descansos"; i ha elaborat "quadrants il·legals i desajustats, que sobrecarreguen la plantilla."

Es manté la vaga en Ryanair

Als aeroports espanyols, també estan mobilitzats i han convocat aturades els serveis a terra de la companyia Azul Handling, que presta serveis a Ryanair. Sense avenços en les seves reivindicacions, Blau Handling continua amb aturades diàries entre les 05.00 i les 09.00 hores, entre les 12.00 i les 15.00 hores i entre les 21.00 i les 23.59 hores.