Panot, la companyia de bicicletes elèctriques per subscripció nascuda a Barcelona, ​​ha comprat la start-up francesa Red Will per aterrar a París com un operador més de mobilitat sostenible, amb la gestió d'una flota de 500 bicicletes elèctriques. La firma catalana ha tingut en compte l'encaixa de Red Will que respon al seu model de negoci i, per tant, és complementària: el servei de bicicletes elèctriques d'alta gamma per subscripció per a particulars i empreses. Ambdues propostes combinen la subscripció de l'ús de la bicicleta amb un ventall de serveis complementaris per als usuaris (assegurança, manteniment, robatori, accessoris, taller de reparació, i gestió amb aplicació mòbil). 

"Tot i que encara som una companyia jove i amb un llarg recorregut, entrar a París, que és actualment la meca de la mobilitat ciclista a escala mundial, era una oportunitat que havíem d'aprofitar”, defensa Dídac Sabaté, fundador i conseller delegat de Panot. Les xifres ho avalen. París és considerada la capital europea de la mobilitat sostenible, ja que, des de 2021 ha duplicat la seva xarxa de carrils bici fins a superar els 1.000 km.

Red Will es va fundar el 2020 i opera a París i Lyon, i a un radi d'influència de 2 quilòmetres al voltant d'aquestes dues ciutats. Darrere la start-up francesa es troba Colombe Monnoyeur, una professional del màrqueting que després de treballar durant 15 anys en comunicació i gestió de projectes a França i internacionalment per a marques de consum compromeses amb el desenvolupament sostenible, va sentir la necessitat de crear el seu propi negoci. El 2020 va emprendre l'aventura juntament amb Amélie Dargnies, experta en comerç minorista i experiència del client, logística i gestió de flotes. L'objectiu: facilitar el ciclisme a París eliminant totes les molèsties, amb un model de negoci que combina el millor dels dos mons: l'exclusivitat de posseir una bicicleta bonica i d'alta qualitat i la tranquil·litat de compartir el ciclisme.

La xarxa de Red Will a París disposa d'una flota de 500 bicicletes elèctriques d'alta gamma.
La xarxa de Red Will a París disposa d'una flota de 500 bicicletes elèctriques d'alta gamma.

Dues ànimes bessones

Red Will i Panot són, per dir-ho d'alguna manera, dues ànimes bessones. El fundador de Panot, Dídac Sabaté manifesta que “el nostre objectiu és ser un actor rellevant a totes les ciutats que realment aposten per una mobilitat sostenible i saludable. Barcelona va donar un impuls enorme a la seva infraestructura ciclista, però, París és la meca del ciclista urbà i de la mobilitat sostenible, per la qual cosa tenir presència a les dues ciutats és clau per continuar creixent en el futur”.

Amb la meta assolida d'arribar al break even el 2024, Panot tancarà el present exercici amb un resultat operatiu positiu -que no ha concretat- i una facturació d'un milió d'euros. Per als pronòstics de 2026, la incorporació de Red Will fa pensar a doblar la facturació anual. Respecte a la seva flota de vehicles, la companyia compta entre les dues ciutats amb més de 2.500 vehicles actius circulant pels carrers. 

Per la seva part, Panot es va crear el 2016 per Didac Sabaté i Álvaro Ovejero com un operador de mobilitat que oferia renting de bicicletes elèctriques per a flotes d'empreses. Fa dos anys, Panot va fer un canvi d'estratègia per orientar-se al lloguer sota subscripció per a l'usuari final i les empreses.  Així doncs, des del llançament del seu model de subscripció el setembre del 2023, la companyia ha aconseguit una gran penetració al mercat de les e-bikes i del bikesharing, superant la barrera dels 3.000 usuaris a Barcelona. Els vehicles de Panot han recorregut 2,5 milions de quilòmetres, cosa que equival a haver-hi evitat més de 500 tones de CO₂ a l'atmosfera, reforçant l'impacte positiu de la start-up en matèria de sostenibilitat.