De què fa olor Barcelona? L'associació Mobile World Capital i AirParfum, dels Puig, s'han unit durant el congrés de telefonia mòbil per recrear un recorregut per Barcelona a través de l'olfacte. Durant l'experiència els usuaris poden visitar alguns dels llocs més significatius de la capital catalana (el Park Güell, Santa Maria del Mar, Les Rambles, el Carrer Petritxol, la Barceloneta i l’Spotify Camp Nou) a partir de sis olors recreades per un mestre perfumer de la catalana Puig. La iniciativa s'ha presentat a l'espai del MWCapital i l'acte ha comptat amb Francesc Fajula (CEO de Mobile World Capital Barcelona); Eduard Martín (director de Connectivitat Intel·ligent de Mobile World Capital Barcelona); Guillem Oña (CEO d’AirParfum); Gregorio Sola (Perfumista Senior de Puig); Camila Tomas (vicepresidenta Noves Tecnologies de Puig). També han participat en l'acte de presentació el Ricard Barrera, director de Park Güell i Albert Mundet, director de Barça Innovation HUB.

Sis punts clau de Barcelona

Els usuaris poden viure l'experiència a partir d'un dispositiu físic amb pantalla vinculada al metavers. Una vegada dins del món virtual, l’avatar (creat prèviament segons les característiques de l’usuari) recorre els sis punts de la ciutat mentre l’usuari percep l’olor de cadascun d’ells. El sistema utilitza intel·ligència artificial per a crear el perfil olfactiu del visitant, que quedarà emmagatzemat en la seva identificació digital.

Les olors recreades a la ruta olfactiva són: les flors distintives del Park Güell, la xocolata característica del carrer Petritxol, l’olor al Mediterrani de la Barceloneta, les antigues ocelleries de la Rambla repletes de flors, l’encens de la basílica de Santa Maria de la Mar o la icònica olor de gespa del Spotify Camp Nou.

MWCapital i Puig
MWCapital i Puig

Recorregut dels cinc sentits

La iniciativa s’emmarca dins de Feel the Technology, un projecte de MWCapital que permet a l'usuari utilitzar els seus cinc sentits per recórrer la Barcelona phygital. D’aquesta manera, barrejant món físic i digital, els usuaris tenen una experiència per a reflexionar sobre l’impacte que la tecnologia té en la forma de comunicar-se, interactuar i percebre la realitat. Es tracta d’una experiència personalitzada i gamificada de MWCapital que mostra serveis basats en tecnologies disruptives com la realitat immersiva, el metavers, o la intel·ligència artificial amb Barcelona com a teló principal. La tecnologia utilitzada en Feel the Technology presenta una realitat tangible amb un gran potencial.

El director executiu de la fundació, Francesc Fajula, ha assegurat que la finalitat per a aquest MWC 2023 "ha estat allunyar-nos de la teoria de la tecnologia i explorar els casos d'ús que poden arribar a tenir les noves tecnologies" i ha agregat que la finalitat de la ruta és "humanitzar la tecnologia" a través d'un recorregut pels cinc sentits que barreja presencialitat i virtualisme. En aquesta línia, Fajula ha indicat que s'ha creat amb empreses i entitats catalanes de sectors molt diversos, com Puig, el FC Barcelona, Parc Güell, Barcelona Music Lab, Celler de Can Roca i empreses emergents com OWO, Nubii i Futura Space.