Després de guanyar cinc anys el Dakar en la categoria de motos i de dirigir-lo en tres edicions disputades a Sud-amèrica, Marc Coma torna a la direcció d’una de les grans competicions del motor, el Rally del Marroc, amb una nova empresa organitzadora en la qual destaquen dos altres inversors catalans: el vigatà Manel Arroyo, fundador de Dorna i exdirectiu del Barça, i el manresà Pep Vila, vinculat a la gestió publicitària en proves de MotoGP, Fórmula 1 o de la UEFA Champions League.
Marc Coma, que aquest dimarts va complir 49 anys, s’havia centrat en el món de l’empresa des que el 2018 va renunciar a la direcció del Dakar. Fins al gener passat, va ser director general de KTM Sportmotorcycle España, filial del conegut fabricant de motocicletes austríac que també és propietari de la catalana GasGas. Ara ha creat MV Augusta Ibérica, una comercialitzadora de vehicles, especialment de motocicletes, que té la seu social a Avià (Berguedà), on va néixer, i que és administrada per la seva esposa, Queralt Morell Villar (les sigles MV corresponen a les inicials dels seus cognoms), segons publica el butlletí del Registre Mercantil.
Aquest divendres començarà una nova edició del Rally del Marroc, la segona prova més destacada dels ral·lis de resistència després del Dakar, que encara estarà organitzada per l’empresa ODC Events liderada per l’expilot francès David Castera. N’ha estat el responsable en els últims vuit anys. Però, a partir de novembre, serà rellevada per un nou organitzador, Pro Dunes, que té com a inversors Marc Coma, Manel Arroyo, Pep Vila, Francisco Gracia (CEO del fabricant de grups electrògens Himoinsa) i altres petits accionistes.
A Pro Dunes destaca Manel Arroyo (Vic, 1960), que va ser director general i accionista de Dorna Sports, l’organitzadora del mundial de MotoGP entre 1992 i el gener de 2023. Ha canviat l’asfalt dels circuits de velocitat per la sorra del desert. Arroyo va exercir durant anys de periodista esportiu a TVE, va ser director de comunicació del RACC i també va formar part de la junta del FC Barcelona (2010-2018) i va ser responsable de l’àrea de màrqueting del club.
Com a pilot, Marc Coma ha guanyat cinc edicions del Dakar, així com sis del ral·li dels Faraons, sis més del de Sardenya, tres del de Patagonia-Atacama, vuit del d’Abu Dhabi (quan era conegut per UAE Desert Challenge), dues del de Qatar i tres del de Marroc, que precisament dirigirà a partir de l’edició de 2026. Va deixar de competir en curses el 2015, quan va passar a dirigir tres anys el Dakar, fins a 2018. Però el 2019 va tornar a aquesta prova, si bé com a copilot de Fernando Alonso en la categoria d’automòbils al volant d’un Toyota (imatge superior). Aquesta va ser la primera aventura de l’asturià al desert. Van quedar en la tretzena posició, que és la millor d’un pilot debutant.