La marca Rieju inverteix un milió en la motocròs elèctrica eTango, sense sorolls ni emissions
La firma reforça la seva gamma de mobilitat elèctrica
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimecres, 18 de juny de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

Rieju, la marca catalana de motocicletes fundada el 1934, llança eTango, una moto 100% elèctrica, dissenyada per a una mobilitat tot terreny sense emissions, ni sorolls. Per tirar endavant el projecte, Rieju ha invertit un milió d'euros i ha cooperat amb Ànima Design, una companyia especialitzada en disseny industrial fundada el 2002 a Barcelona, que ha combinat l'enginyeria avançada amb el disseny d'avantguarda.
El resultat és una moto molt lleugera (63 kg) i amb un gran rendiment, apta per a usuaris iniciats al món off-road com per a amants de la natura; alhora que també hi ha una versió més urbana. El model porta un motor Brushless PMSM de 5kW i una bateria de liti amb cel·les LG de 43AH, amb un temps de càrrega 4 hores, una autonomia de 65 km i una velocitat màxima 75 km/h. El preu de venda actual és de 4.186,60 euros. “Volíem una moto que connectés amb les noves generacions i Ànima ha entès perfectament l'ADN de la marca, portant-lo al futur”, afirma Jordi Riera, president i conseller delegat de Rieju.
El fabricant i l'enginyeria ha superat el repte de crear una motocicleta, que hereta el nom i l'esperit de la supervendes Tango de 2006, i això ho han fet "mantenir el xassís original, però incorporant tota mena de solucions innovadores”, ha destacat Diego Quiroga, fundador i conseller delegat d'Ànima. En aquest sentit, l'eTango té clau electrònica i magnètica amb funció antirobatori i desconnexió automàtica del motor (en cas de caiguda), així com amb un display LCD amb tres modes de conducció: Turtle, Rabbit i Rocket, que equilibren autonomia i prestacions segons l'entorn.
Amb eTango, Rieju reforça la seva presència al mercat de motos elèctriques, que ja inclou escúters urbans, models infantils i versions elèctriques homologades per a ús diari. Ho ha fet amb la inversió per diversificar davant la imminent desaparició, per raons normatives, dels motors de dos temps -especialment els de 50 cc, on té una quota del 32% al mercat europeu- un segment en què la marca ha estat històricament una marca ben posicionada. Aquesta transició ha portat la companyia a posicionar-se en dues noves categories. D'una banda, la gamma de motos de més cilindrada, impulsada per l'adquisició el 2020 de la plataforma d'endur Gas Gas. De l'altra banda, amb la gamma de mobilitat elèctrica, amb la creació de l'eTango com la seva primera gran aposta en aquest terreny.

L'empresa familiar Rieju, fundada el 1942, dissenya, fabrica i acoblar els vehicles de dues rodes des de la seu a Figueres (Girona). Amb una producció anual de més de 20.000 unitats, exporta el 90% de la seva producció a més de 60 països, comptant amb distribució directa a mercats clau com Espanya, Itàlia i França. Actualment, factura més de 60 milions d'euros anuals i continua l'aposta per la innovació, la producció local i l'expansió internacional.
Jordi Riera de Rieju afirma que la companyia fa més de 80 anys que dissenya i fabrica motocicletes a Espanya. "Amb l'eTango reafirmem el nostre compromís amb la indústria local, la innovació i la sostenibilitat. Aquest model no només representa la nostra decidida entrada al terreny elèctric, sinó també la nostra capacitat per a adaptar-nos a un nou context sense perdre la nostra identitat”, afegeix.