Mango aposta per la transformació digital amb el llançament el seu propi ChatGPT, que servirà de suport per als processos interns de desenvolupament de col·leccions, entre altres funcions. La companyia catalana ha anunciat la posada en marxa de la seva plataforma interna d'intel·ligència artificial generativa conversacional, a la qual ha denominat Lisa i amb la qual pretén millorar la faceta tecnològica del grup de moda.

La companyia ha explicat que Lisa utilitza diferents models, tant privats com open source, entrenats per a la companyia, a partir de qui el grup de moda ha construït la seva pròpia plataforma d'IA en menys de nou mesos. "La nova plataforma compta amb una interfície pròpia de Mango, similar a ChatGPT, adaptada per atendre casos d'ús dels seus empleats i partners", destaca l'empresa en un comunicat.

D'aquesta manera, la implementació d'aquesta eina "millorarà des del desenvolupament de col·leccions fins al servei de postvenda", agrega la firma de Moda. Es tracta d'un avenç més en el procés de transformació tecnològica en què està submergida actualment la companyia i que se centra en la digitalització del cicle de vida dels principals actius informacionals de la indústria: client, punts de venda, estoc i producte.

"La intel·ligència artificial generativa és una intel·ligència estesa, és a dir, una tecnologia que serà un copilot per als nostres empleats i stakeholders i que ens ajudarà a estendre les seves capacitats, perquè la tecnologia ens farà més humans o no serà", assenyala Jordi Álex, director de tecnologia, dades, privacitat i seguretat de Mango.

Roba dissenyada amb intel·ligència artificial

Més enllà de Llisa, Mango va desenvolupar fa un any una plataforma d'IA generativa d'imatges, denominada Inspire, amb l'objectiu d'ajudar a l'equip de disseny i producte de la companyia a inspirar-se veient diferents conceptes per "poder cocrear" estampats, teixits o peces.

En aquest sentit, la companyia, que ha dut a terme múltiples sessions de divulgació i formació amb diferents equips, capacitant més d'un centenar de dissenyadors i grafistes, compta ja amb més de vint peces al mercat que han estat cocreades amb intel·ligència artificial.

A més del disseny de producte, textures i estampats, Mango utilitza la IA generativa per al procés creatiu d'espais, escenes o d'imatges amb diferents estils per ajudar els seus equips d'estudi fotogràfic, aparadorisme, arquitectura i disseny d'interiors, entre d'altres.

En qualsevol cas, no són les primeres iniciatives en intel·ligència artificial que ha dut a terme Mango. La firma de moda va començar a construir plataformes de machine learning (MLE) el 2018 i ha desenvolupat fins ara més de quinze plataformes diferents que apliquen la intel·ligència artificial en diferents punts de la seva cadena de valor, com a pricing o personalització.

Entre les plataformes MLE desenvolupades per Mango destaquen Mides, utilitzada per a la seva política de preus al seu web i a la seva cadena de botigues de retail; Gaudí, per a la recomanació de productes als seus clients; o Iris, per millorar el servei d'atenció al client. Iris és present a més de seixanta països i s'espavila en més de vint idiomes per donar resposta als clients de la companyia.

Així mateix, la companyia compta amb un equip de Virtual Assets, creat l'any passat, coincidint amb la participació de la companyia en la primera edició de la Metaverse Fashion Week, format per prop d'una desena d'enginyers 3D, de programari, d'intel·ligència artificial i de blockchain així com per artistes 3D. El seu objectiu és el desenvolupament de continguts digitals i projectes que permetin a la companyia sumar l'entorn virtual al seu ecosistema de canals digital i físic.