Luca de Meo, director general del Grup Renault des de fa cinc anys, ha anunciat la seva decisió de deixar el càrrec per "afrontar nous reptes fora del sector de l'automoció", segons ha comunicat l'empresa automobilística francesa. Segons va publicar un dia abans el diari Le Figaro, liderarà l'empresa de luxe Kering.
El consell d'Administració, convocat pel seu president Jean-Dominique Senard, "ha agraït a Luca de Meo la recuperació i transformació del Grup Renault". La marxa serà efectiva el 15 de juliol de 2025.
El consell ha iniciat ja el procés de nomenament d'un nou director general basant-se en el pla de successió definit prèviament.
"Durant cinc anys, Luca de Meo va treballar per retornar al Grup Renault el lloc que li corresponia. Sota el seu lideratge, la nostra empresa va recuperar una base sòlida, ara compta amb una magnífica gamma de productes i torna a créixer. A més de ser un capità de la indústria excepcional, Luca de Meo també és un home creatiu, compromès, apassionat i inspirador", resa l'empresa en el comunicat de comiat.
De Meo, per part seva, ha destacat que deixa "un equip sòlid, una organització àgil i un pla estratègic preparat per portar la propera generació de productes". "Liderar el Grup Renault ha estat un privilegi. Una aventura humana i industrial que només passa una vegada a la vida. Per això, sempre estaré agraït a les dones i els homes d'aquesta empresa —els "Renaulutionaris"— per la seva passió, el seu compromís, la seva convicció... Són els veritables motors", ha dit.
Nascut a Milan l'any 1967 i amb més de 25 anys d'experiència en el sector de l'automoció, De Meo va ser president de Seat entre 2015 i 2020. És llicenciat en Administració d'Empreses a la Università Commerciale Luigi Bocconi de Milà.
El passat 5 de maig, De Meo va ser un dels participants més trencadors de la Reunió del Cercle d'Economia de Barcelona, amb un to més informal i directe que la majoria de ponents. "Avui dia, un dels meus treballadors no es pot comprar un cotxe nou", va reconèixer el directiu, que va mostrar certa nostàlgia de la classe mitjana.
"Nosaltres vivim de la fortuna de la classe mitjana. L'any 1914, un treballador de Ford es podia comprar un cotxe nou. Avui, un dels meus treballadors no es pot comprar un cotxe nou, ni tan sols un Dacia. Hauríem de tenir la possibilitat de poder pagar més a la nostra gent perquè es comprin cotxes i altres coses. Aquest és el problema i ho veiem. I la gent no s'ho pot permetre", va dir.
Va demanar més ajuts pel cotxe elèctric i se li va escapar que "ningú no és perfecte " com a resposta a l'altre participant de la taula, Jeromin Zettelmeyer, director de l’Institut Bruegel, quan va dir que era alemany. Si finalment se'n va a Kering, també francesa, es farà amb el control d'una empresa referent en el luxe que compta amb part de la propietat de Gucci i Yves Saint Lauren, entre moltes altres.