Làctia Agroalimentària, la llet de Mercadona, destina 5,4 milions per produir un 24% més
El negoci de l'empresa va arribar als 91 milions d'euros el 2024, amb 100 milions de litres de llet envasats
- Maria Teresa Coca
- Barcelona. Dimecres, 4 de juny de 2025. 05:30
- Temps de lectura: 2 minuts

L'empresa Làctia Agroalimentària de Vidreres (Girona), que comercialitza les marques Hacendado (Mercadona) i Lletera Campllong, ha invertit 5,4 milions d'euros el 2024, destinats a millorar la productivitat, l'eficiència i la sostenibilitat de la planta. Entre les inversions, destaca la instal·lació d'una nova línia d'emplenament, que ha permès ampliar en un 24% la capacitat productiva de la planta i arribar als 100 milions de litres de llet envasats. Majoritàriament, s'han destinat als seus dos principals clients: Lletera de Campllong i Mercadona (amb la marca Hacendado per a tots els supermercats de la cadena a Catalunya).
Làctia Agroalimentària, una empresa que neix el 2016 participada per Cooperativa Ganadera del Valles de los Pedroches (Covap), cooperativa andalusa, i Lletera de Campllong, cooperativa catalana, també ha fet inversions en millores destinades a reduir el consum d'aigua de planta. S'ha posat en marxa un nou equip UHT indirecte, una planta que reaprofita l'aigua per refrigerar les màquines d'envasat de llet i una altra d'osmosi (que aprofita l'aigua que surt de la depuradora per a les torres de refrigeració).
Aquestes inversions, conjuntament amb les mesures per reduir el consum, han permès que Làctia Agroalimentària hagi aconseguit estalviar un 20% d'aigua en els darrers sis anys (en concret, d'ençà del 2018, quan va començar el projecte a Vidreres). Segons explica la companyia, "l'objectiu per a aquest 2025 és arribar al mínim consum d'aigua tècnic possible" per poder afrontar futures sequeres "amb el màxim de garanties".
Un productor local
Tota la llet que envasa la planta de Vidreres procedeix d'una setantena de ramaderies familiars catalanes, situades majoritàriament en un radi inferior a 60 quilòmetres de la companyia. "Aquesta xarxa de ramaders no tan sols garanteix la traçabilitat del producte, sinó que de manera directa contribueix a generar ocupació, juntament amb els més de 110 llocs de treball amb què compta la indústria", destaca la companyia en un comunicat.
El 2024, el negoci de Làctia Agroalimentària va créixer un 7%, per sobre dels 85 milions de 2023, i va tancar l'any amb una facturació de 91 milions d'euros. La directora general de la companyia, Alba Serra, ha destacat els resultats i ha fet balanç d'un any "estratègic en l'àmbit d'inversions".

Làctia Agroalimentària compta amb diferents certificacions en matèria de seguretat i control alimentaris. Aquest 2024 la companyia ha obtingut els certificats IFS (International Food Standard); l'ISO 14001, que garanteix un Sistema de Gestió Ambiental efectiu; el SAE de seguretat alimentària internacional; la garantia halal i el certificat CCPAE (del Consell Català de Producció Ecològica). A més, totes les seves ramaderies proveïdores tenen el certificat de benestar animal Welfair.
La companyia iniciar les seves operacions el 2017 creant l'empresa conjunta per poder adquirir la planta de Vidreres Llet, filial de Capsa (marca ATO), que va tancar. En aquell moment, la planta de Vidreres tenia una capacitat productiva de 150 milions de litres, set línies d'envasament i una plantilla de 85 persones.