El laboratori ISDIN, propietat a parts iguals de les famílies Puig i Esteve, s'implicarà en la Copa Amèrica de vela que es disputarà a Barcelona l'any vinent. Serà la marca de fotoprotecció oficial del campionat.

La família Puig mantindrà un doble compromís amb aquesta competició nàutica: d'una banda, el grup de perfumeria Puig apareix com a "soci global" de la Copa Amèrica, o sigui, com a gran patrocinador; mentre que el laboratori ISDIN, especialitzat en dermatologia i fotoprotecció, serà una de les marques col·laboradores.

Tant Puig com ISDIN acostumen a apadrinar competicions, especialment en el camp de la vela. En els últims anys, ISDIN també s'ha implicat en grans tornejos de tennis disputats a Madrid i Barcelona, fins al punt que el tennista Carlos Alcaraz ha estat una de les cares, mai millor dit, de les seves cremes solars.

En el protagonisme de la família Puig a la Copa Amèrica té molt a veure la seva passió marinera i també les gestions de Dani Puig, propietari de Yacht Work List i president del comitè executiu de la fundació Barcelona Capital Nàutica, que ha participat personalment en la recerca d'espònsors. Dani Puig –germà de Marc Puig, president del grup de perfumeria- també forma part de l'executiva de Barcelona Global, el lobby empresarial que va fer possible que Barcelona es convertís en la seu de la propera edició de la Copa Amèrica.

ISDIN va facturar l'any passat 435 milions d'euros, un 25% més que en l'exercici anterior. Malgrat que només va incrementar el preu dels seus productes un 6% de mitjana per l'encariment de l'energia i les matèries primeres, va disparar el resultat d'explotació (ebit) fins als 74 milions d'euros, quan un any abans es van quedar per sota dels 48 milions.

A les farmàcies espanyoles, ISDIN lidera la venda de productes de fotoprotecció amb una quota de mercat del 39,8%, així com la de dermatologia i dermocosmética, amb un 13%. Exporta el 60% de la seva producció. Mèxic constitueix el seu primer mercat a l'exterior.

El laboratori liderat per Marian Puig (president) i Juan Naya (conseller delegat, a la fotografia superior) ha decidit vincular la seva marca a la Copa Amèrica. Subministrarà els seus productes de fotoprotecció als equips participants.

America's Cup Events (ACE Barcelona), l'entitat organitzadora que presideix el neozelandès Grant Dalton, està completant a poc a poc la llista de marques col·laboradores així com la d'espònsors oficials. Fins ara, la competició barcelonina només compta amb dos "socis globals" —la companyia aèria Emirates i el grup de perfumeria Puig- i amb dos "patrocinadors oficials" —el fabricant japonès de motors nàutics Yanmar i la cervesera Damm- a més del "cronometrador oficial" de la competició, que serà la suïssa Omega.

La falta d'espònsors espanyols de pes quan falta un any per a l'inici de la Copa Amèrica, especialment de grans companyies espanyoles de l'IBEX, genera dubtes entre l'empresariat local sobre la capacitat d'aquesta prova per generar ingressos. No obstant això, fonts pròximes a l'organització asseguren que es produiran novetats després de la competició de vela que es disputarà aquest cap de setmana a Vilanova i la Geltrú (Garraf).

D'altra banda, una gran corporació de l'IBEX estaria a punt d'anunciar la seva incorporació com a soci global en la pròxima edició de la Copa Amèrica.