Ibercaja porta dies amb problemes als seus canals digitals. Tal com va avançar ON ECONOMIA, els clients del banc denuncien fallades en les transferències i Bizum des de divendres passat 8 d'agost, a més d'altres operacions. Tanmateix, no ha estat fins aquest dimecres quan l'entitat aragonesa ha reconegut que pateix problemes al web i app, i ha començat a recomanar els clients que vagin a les oficines o la banca telefònica per poder realitzar les seves gestions.
Segons dades de la pròpia Ibercaja, a tancament de juny comptava amb més d'1,7 milions de clients particulars i uns altres 250.000 que són empreses i autònoms. I d'aquests gairebé 2 milions de clients, el 62% realitzen les seves operacions habituals a través de canals digitals. De manera que s'estarien veient afectats 1,2 milions de clients, que són els que dia a dia operen a través de la banca online.
Els clients d'Ibercaja demanen explicacions al banc a les xarxes socials des de fa dues setmanes per aquestes fallades, però el banc continua sense explicar l'origen del problema, tan sols "lamenta" la situació. Preguntats per aquest medi fa quatre dies, tampoc no van saber explicar què estava fallant al banc. Però la situació avui és diferent, l'organització de consumidors Facua ha expressat que en els últims dies ha rebut denúncies de "nombrosos usuaris" i llavors l'entitat s'ha vist obligada a pronunciar-se.
En concret, Ibercaja confirma que existeix un "problema operatiu" que impedeix als seus clients efectuar determinades operacions a través de la seva banca digital. Encara que segueix sense explicar l'origen del problema, recomana, això sí, usar caixers, targetes o acudir presencialment a les oficines. El banc, no obstant això, assegura que el problema ja s'està solucionat.
En aquest sentit, Facua recomana als usuaris que s'estiguin veient afectats "per aquests constants problemes" que tenen dret a reclamar a Ibercaja indemnitzacions "pels possibles perjudicis econòmics que causi la falta d'operativitat de l'app". L'associació, a més, insta l'entitat bancària "que dugui a terme les mesures necessàries per corregir aquesta problemàtica i que pugui tornar a utilitzar-se l'aplicació amb normalitat amb la brevetat més gran possible".
La ironia bancària: penalitza operar en oficina, però les recomana quan hi ha fallades en línia
Des de fa uns anys, els bancs penalitzen els clients que volen fer operacions bàsiques en oficina cobrant-los comissions, perquè es realitzin pels canals online. De manera que l'ús de les oficines ha caigut, mentre que ha crescut el de les operacions online, la qual cosa al seu torn ha donat una excusa als bancs per tancar oficines per falta d'ús. El curiós és que en aquests casos, quan els canals online fallen, són els propis bancs els que animen els seus clients a fer ús de les sucursals, com fa avui Ibercaja.
La incidència, no obstant això, no ha afectat per igual tots els clients del banc. Alguns expressen que només van registrar problemes uns dies i al llarg de la setmana passada van anar recuperant la normalitat. Tanmateix, hi ha altres que denuncien portar gairebé dues setmanes completes amb problemes per fer transferències online o Bizum, és a dir, sense poder fer enviaments de diners compte a compte.