Honor és una de les marques de dispositius mòbils més creixent del mercat. La tecnològica xinesa, que també va assistir al Mobile World Congress de 2023 i va sorprendre amb la presentació del seu nou mòbil plegable, tal com va informar ON ECONOMIA, considera que Espanya és un dels seus focus principals, tant de venda com de creixement. En paraules del CEO de la companyia, George Zhao, el país ibèric és una "màxima prioritat" per a la companyia asiàtica.

Després de complir-se el seu segon any com a empresa independent (abans era propietat d'Huawei), Honor té per objectiu "convertir-se en un operador local, amb una estratègia local" i aliances amb altres companyies que li permetin consolidar-se als mercats en el que opera a llarg termini. Honor, que porta operant des d'agost de 2021 al mercat espanyol, se centra en l'actualitat a crear "un equip real", el qual creixerà pròximament, tal com assegura l'empresa xinesa.

Espanya, la "màxima prioritat" d'Honor

Per a Zhao, Espanya és la "màxima prioritat" de la companyia, ja que es tracta d'un aparador "no només per a Europa, sinó també per a Amèrica Llatina", per la qual cosa estan "realment compromesos amb les operacions a llarg termini" a la nació ibèrica. Malgrat que el conseller delegat de la firma xinesa no ha ofert dades sobre les operacions realitzades a Espanya, sí que ha expressat per a Efe que Honor està destinant recursos a nivell europeu per al disseny de dispositius, publicitat o formació de talent jove.

En el cas de la venda de telèfons mòbils, George Zhao ha assegurat que no té "tanta pressa per créixer de forma espectacular" a Espanya per situar-se entre una de les cinc marques més venudes del país. Malgrat això, el conseller delegat sí que considera que si aconsegueixen posar el client "en el centre", el mercat els donarà "un bon retorn".

De moment, l'empresa xinesa està intentant sorprendre al mercat amb la creació de nous dispositius originals, alhora d'òptims. En ON ECONOMIA informem sobre l'Honor Magic Vs, el qual és el primer mòbil intel·ligent plegable. Aquest arribarà a tots els mercats estrangers després que la companyia asiàtica el posés en venda a la Xina.

Honor podria apujar els preus en termes "raonables"

Es pot destacar que el sector tecnològic ve sent un dels més damnificats per la situació actual. Des de finals del curs passat, són diverses les companyies que han anunciat retallades de plantilla i, alhora, han dut a terme una pujada de preus dels dispositius, ja que el preu de les matèries primeres i els problemes amb les cadenes de subministrament els ha portat a això. La conjuntura econòmica actual continua sent complexa, malgrat això, Zhao ha explicat a Efe que les pujades de preus en Honor es faran "dins del raonable", i ha defensat que, si es comparen els seus productes amb els de la competència, es podria dir que "en cap cas" estan realitzant increments en el preu, sinó en el valor del dispositiu.

En línia amb el moment del mercat, el conseller delegat de l'empresa xinesa creu que la indústria s'ha tornat "una mica conservadora", pel que caldria pensar "quin tipus de productes innovadors poden portar al mercat" per a així fer que els consumidors tornin a les botigues. De no aconseguir-ho, el màxim mandatari xinès adverteix que podria venir "un cicle negatiu".

Quant a la possibilitat de portar a caps acomiadaments com han fet altres grans empreses del sector tecnològic, Zhao ha expressat que en Honor intentaran donar "el millor per evitar aquesta situació" que, fins ara, no s'ha produït. El conseller delegat de la firma asiàtica defensa la idea de treballar no només per protegir els seus empleats, sinó també els seus socis, ja que la indústria "necessita col·laboració i suport mutu".

Honor prioritza el creixement a Llatinoamèrica i descarta el salt als Estats Units

Quant als mercats, el CEO d'Honor ha deixat clar que Espanya és un dels nínxols comercials clau per a la companyia. El país ibèric pot potenciar la marca no només en la resta de les nacions europees, sinó a Amèrica Llatina. De moment, Honor compta amb equips locals a Mèxic, Perú, Xile, Colòmbia i a la zona d'Amèrica Central. "Tots els mercats s'han desenvolupat més del que esperàvem, així que hem vist un gran potencial", ha explicat el líder de la marca.

Això sí, de moment Zhao descarta l'entrada de la companyia al mercat nord-americà, ja que "necessiten més preparació per a això" en tractar-se d'un mercat "d'alta gamma". Per això, la companyia preveu centrar-se en un primer moment en mercats clavi, encara que avisa: "Si podem fer el nostre treball molt bé a Europa, el següent pas serà els Estats Units"

Honor és una de les marques amb més projecció del mercat. Cal veure si aconsegueixen complir els seus objectius, i fan el salt a noves àrees geogràfiques. Malgrat que de moment descarten la incorporació als Estats Units, sembla que la marca liderada per Zhao prioritzarà el creixement als mercats en els quals ja opera per a, posteriorment, valorar un salt a una àrea geogràfica més potent.