El Grup IFA, que compta entre els seus associats amb cadenes com Ahorramás, Alimerka, Bon Preu, Condis o Dinosol, ha augmentat la seva facturació global consolidada un 9% el 2022, fins a assolir els 36.128 milions d'euros. La companyia de distribució per superfície al mercat del sud d'Europa incrementa les seves vendes gràcies a la seva presència a Espanya, Portugal i Itàlia. A Espanya, les vendes consolidades van ascendir a 16.627 milions d'euros, incrementant-se un 10% respecte a l'any anterior.

Aquests resultats consoliden al grup "com l'operador líder al sud d'Europa" amb una superfície comercial total de 7,8 milions de metres quadrats, un 3,9% més que el 2021. Així mateix, la companyia destaca la incorporació de 490 nous establiments, assolint els 11.555 repartits pels tres mercats on opera, amb un creixement del 4,4%.

D'aquesta manera, Grup IFA assoleix una quota de mercat del 14,2% sobre superfície comercial amb la suma d'aquests tres mercats, segons dades de Nielsen, i "es converteix en un important aliat per a la marca de fabricant", ja que dins del grup el seu pes és del 79%. En aquest sentit, la companyia recorda el programa internacional iniciat el 2016 amb l'adhesió del grup portuguès MC-Sonae, que va assolir la seva consolidació mitjançant l'aliança amb l'italià Gruppo VéGé el 2018.

En l'àmbit nacional, IFA va tancar el 2022 creixent un 1,4% en superfície comercial, fins als 4 milions de metres quadrats, i va assolir els 6.345 establiments, un 1,3% més que el 2021. Segons dades de Retail Data, IFA és el distribuïdor que més aporta a l'increment de superfície comercial a Espanya, representant el 25% del total. A més, remarca ser el líder per superfície a 20 províncies, entre les quals s'inclouen Madrid, Barcelona i Sevilla.

1.603 llocs de treball a Espanya

Les empreses associades a IFA, incloses franquícies, van crear 1.603 nous llocs de treball a Espanya. Aquesta xifra s'incrementa fins als 4.068 nous llocs de treball en l'àmbit global. En termes, generals, les empreses de Grup IFA van ocupar 90.640 persones a Espanya el 2022, un 1,8% més respecte a 2021, i a més de 144.000 persones, un 2,9% més, a Espanya, Portugal i Itàlia.

Així mateix, des de la companyia destaquen el seu posicionament com "una de les plataformes comercials que més suport ofereixen als fabricants per impulsar les seves marques". En aquest sentit, Grup IFA ocupa la segona posició en el rànquing que recull l'estudi 'Radar de la Innovació 2022', elaborat per la consultora multinacional Kantar, en registrar un 57% de quota d'innovació de marca de fabricant en els seus lineals.

"En l'any en el qual celebrem el nostre 55 aniversari, no només vam créixer en termes econòmics i d'ocupació, obtenint uns resultats immillorables, sinó que, a més, seguim demostrant que continuem sent a prop de cada vegada més llars espanyoles", ha assenyalat, Juan Manuel Morales, director general de Grup IFA, en la Junta General d'Accionistes del grup.

Morales posa en relleu el model de proximitat de la companyia i subratlla que el propòsit continua sent oferir una proposta competitiva i de qualitat per als consumidors. "Aquest model ens ha permès guanyar verticalitat amb els principals fabricants, els nostres grans aliats en matèria d'innovació i generació de palanques comercials. Gràcies a això, el 2022 guanyem quota de mercat en marca de fabricant, ratificant-nos com la seva plataforma comercial més gran", ha assegurat.

Quant al futur, el directiu assenyala que el sector "ha d'impulsar una triple transformació per assegurar el demà de la distribució, en el que la sostenibilitat, la digitalització i les competències professionals i captació de talent seran els eixos fonamentals".